Czytasz właśnie artykuł z cyklu, w którym polskie startupy, firmy technologiczne i fundusze venture capital podsumowują 2021 rok.
2021 rok to dla uPacjenta czas olbrzymich zmian i dynamicznego rozwoju organizacji na wszystkich frontach. Zamykamy go dwukrotnym wzrostem przychodów. Ale za nasz największy sukces uważamy to, że coraz więcej Polek i Polaków chce się badać i robi to regularnie. W 2021 roku wykonaliśmy blisko pół miliona badań. To ponad 2 razy więcej niż w roku poprzednim i aż 11 razy więcej niż 2 lata temu. Jak to osiągnęliśmy?
Ogólnopolski zasięg
Przede wszystkim zwiększyliśmy skalę dotarcia, uruchamiając w 2021 kolejne dwa miasta – Bydgoszcz i Białystok. Dzisiaj badania krwi z dojazdem dostępne są w ponad 20 miastach, a dzięki współpracy z siecią laboratoriów Diagnostyka, do dyspozycji użytkowników platformy jest także ponad 1200 stacjonarnych punktów pobrań w całym kraju.
E-commerce dla zdrowia
W 2021 r. uruchomiliśmy nową ścieżkę zamówień dla pacjentów indywidualnych. Stworzyliśmy wygodny i intuicyjny panel zamówień, dzięki któremu pacjenci mogą zamawiać badania tak łatwo, jak robią zakupy online. Nowa platforma prowadzi ich za rękę, pomagając wybrać badania, przypisać je do pacjentów, wybrać dogodny termin i specjalistę oraz odpowiednio przygotować się do wizyty. Postawiliśmy na rozwiązanie mobile first – kafelkowe menu ekranu pozwala na szybki dostęp do wszystkich funkcjonalności bez niewygodnych ruchów palcem.
Akcje zdrowia w firmach
Widząc, jak ważne dla firm staje się zdrowie pracowników, dla naszych klietnów B2B uruchomiliśmy specjalnie zaprojektowane Akcje Zdrowia – programy oparte na 3 filarach profilaktyki: badaniach, konsultacjach ekspertów i edukacji prozdrowotnej. Chodziło o to, aby ułatwić dostęp do badań pracownikom i ich rodzinom. W 2021 r. z naszych usług b2b skorzystało blisko 80 tysięcy pracowników z około 700 firm takich jak: PGE, Wedel, Cargotec czy Bridgestone.
Dla nas to wciąż mało!
Naszą misją jest wydłużanie życia w zdrowiu. Dążymy do tego, aby każdy Polak MÓGŁ i CHCIAŁ wykonywać badania profilaktyczne. Dlatego w 2021 r. powołaliśmy do życia Fundację uPacjenta, która umożliwi badania wszystkim tym, którzy z różnych powodów mają do nich utrudniony dostęp – osobom starszym, z niepełnosprawnościami oraz pacjentom z chorobami przewlekłymi i nowotworowymi.
Kierunek: edukacja
W 2021 r. połączyliśmy siły z serwisem Jak nie umrzeć, tworząc nową markę edukacyjną Długowieczni, która podpowiada jak wydłużyć swoje życie w zdrowiu i poprawić jego jakość. W listopadzie wydaliśmy drugi z serii zdrowotny e-poradnik „Odporność: klucz do długowieczności”. Zaangażowaliśmy się też w szereg działań w promujących profilaktykę i zdrowy tryb życia. W 2021 roku personel medyczny uPacjenta przeprowadził darmowe badania i panele edukacyjne podczas Targów FIWE, Konferencji MeetBenefit i HR Arena.
Za tym sukcesem stoją ludzie
Sukces uPacjenta zawdzięczamy oddanemu i zaangażowanemu zespołowi. W tym roku powiększyliśmy go o kolejnych 80 pracowników, w tym 50 medyków, którzy dbają o to, by badania były wykonywane na najwyższym poziomie, a pacjenci czuli się zaopiekowani. Rozbudowaliśmy także działy HR, marketingu, sprzedaży oraz stworzyliśmy dział science. Dla młodych koordynatorów wdrożyliśmy Akademię Lidera, która przygotowywała ich do objęcia stanowisk team leaderskich oraz wdrożyliśmy platformę wellbeingowo-edukacyjną, która wspiera dobrostan psychiczny pracowników.
Dopiero się rozkręcamy!
Można powiedzieć, że przez 2021 r. uPacjenta przejechało jak na sygnale. Ale tak naprawdę to początek, a my się dopiero rozkręcamy. W 2022 roku będzie o nas jeszcze głośniej już nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Stay tuned!
Przeczytaj również Chcesz robić startup? Nie przywiązuj się do pomysłu i bądź gotowy na pivot – Dominik Swadźba (uPacjenta)
–
Autor: Dominik Swadźba, CEO uPacjenta