Za 11 mln euro (34,5 mln tureckich lir) MCI.TechVentures nabył pakiet blisko 60% akcji spółki Mika Tur, zarządzającej największym w Turcji serwisem e-travel Tatilbudur.com. Razem z lokalnym inwestorem finansowym, funduszem IS Private Equity, objął 80% udziałów za 46 mln tureckich lir.
– Od lat skutecznie budujemy wartość na rynku e-travel, inwestując kolejno w Europie Środkowej a potem Rosji. Doświadczenie zdobyte na tych rynkach teraz przeniesiemy do Turcji, gdzie z pomocą bardzo silnego lokalnego podmiotu finansowego, zbudujemy firmę zdolną do skokowego zwiększania skali działalności i rentowności – powiedział Tomasz Danis, współzarządzający funduszem MCI.TechVentures, prowadzący transakcję Tatilbudur.
Wykorzystując swoje bogate doświadczenie w segmencie e-travel i wsparcie silnego lokalnego funduszu – IS Private Equity, fundusz zamierza wynieść Tatilbudur na wyższy poziom i w trzy lata podwoić przychody spółki. Obecnie spółka, będąca liderem tureckiego rynku, osiąga roczne przychody na poziomie 220 mln tureckich lir. Jednocześnie poprawie ma ulec jej rentowność, choć już dziś Tatilbudur wypracowuje zysk z działalności operacyjnej. Poprawa wyników ma się odbyć za sprawą z jednej strony zwiększenia skali działalności poprzez rozwój organiczny i akwizycje, z drugiej natomiast ma być efektem usprawnienia kanałów sprzedaży obecnie stosowanych przez spółkę.
Fundusz MCI.TechVentures należy do najaktywniejszych inwestorów w segmencie etravel w regionie. Po bardzo udanych inwestycjach w czeską Invię w 2008 r. i prowadzonej z jej udziałem konsolidacji podobnych spółek w regionie, zainwestował również w rosyjskie Travelata.ru (2012 r.) i Oktogo.ru (2014 r.). Ogłoszona dziś inwestycja w Tatilbudur to również drugi projekt funduszu zarządzanego przez Grupę Private Equity Managers realizowany w Turcji. Wcześniej w 2013 r. zainwestował tam fundusz MCI. EuroVentures, nabywając pakiet 20 proc. akcji dystrybutora IT, spółki Indeks Bilgisayar.
– Na bazie Tatilbudur i pozostałych spółek e-travel z naszego portfela inwestycyjnego zamierzamy dalej konsolidować rynek i umacniać się na pozycji lidera segmentu e-travel w Europie. Będziemy budować wartość spółki, wykorzystując nasze dotychczasowe doświadczenia i potencjał wzrostu rynku tureckiego, który w szybkim tempie nadrabia zaległości do krajów bardziej rozwiniętych pod względem korzystania z usług turystycznych online, takich jak Polska czy Czechy – dodaje Tomasz Danis.