Facebook i LinkedIn w jednym, czyli polski serwis spoÅ‚ecznoÅ›ciowy dla studentów i absolwentów – BaseConnect

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzÄ…cyRedaktor prowadzÄ…cy MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Facebook, LinkedIn i Twitter nie załatwiają studenckich problemów. Dlatego Damian Słuja stworzył BaseConnect. Dzięki tej sieci społecznościowej uczniowie i absolwenci szkół wyższych nawiążą kontakt z przyszłymi pracodawcami.

Nie ma serwisu dla studentów

Biorąc udział w 2011 roku w konferencjach dla organizacji studenckich, Damian Słuja zdał sobie sprawę, że właściwie żaden portal społecznościowy nie skupia się wokół ważnych spraw studenckich. Zdaniem przedsiębiorcy dostępne na rynku serwisy nie ułatwiają żakom i absolwentom uczelni wyższych uczestnictwa w życiu studenckim i nawiązywania kontaktów z przyszłymi pracodawcami. 

Startupowiec przygotowaÅ‚ wiÄ™c wstÄ™pnÄ… koncepcjÄ™ takiej sieci spoÅ‚ecznoÅ›ciowej i w styczniu nastÄ™pnego roku zaangażowaÅ‚ w projekt swojego przyjaciela RafaÅ‚a. – NastÄ™pnie zaprezentowaÅ‚em swój pomysÅ‚ na wydarzeniu dla startupów Hive53, gdzie poznaliÅ›my Iana Scarffe, przedsiÄ™biorcÄ™ i eksperta w metodzie Lean Startup, któremu spodobaÅ‚ siÄ™ oryginalny pomysÅ‚ – mówi.

Student znajdzie pracodawcÄ™, a pracodawca studenta

Od tamtej pory trzyosobowy zespół rozrósł się do ponad trzynastu pracowników, w tym: programistów ruby on rails, grafików, specjalistów od sprzedaży i marketingu oraz ambasadorów studentów. Wspólnie pracują oni nad BaseConnect, czyli portalem społecznościowym, dzięki któremu studenci i absolwenci uniwersytetów mogą się ze sobą kontaktować, dołączać do kół i organizacji studenckich, a także aplikować na staże i zdobywać informacje o pracodawcach.

Z kolei wÅ‚aÅ›ciciele spółek za poÅ›rednictwem platformy mogÄ… wyszukiwać odpowiednich kandydatów i zapraszać ich do współpracy. Zdaniem Damiana SÅ‚uji maÅ‚o rozpoznawalne marki nie przyciÄ…gajÄ… zainteresowania mÅ‚odych profesjonalistów, a jak przekonuje, BaseConnect dysponuje narzÄ™dziami wspomagajÄ…cymi kreowanie wizerunku. – Firmy muszÄ… przyciÄ…gać, rozwijać i utrzymać globalnÄ… pulÄ™ wysoce zróżnicowanych talentów w swoich szeregach. BÄ™dÄ… potrzebować struktur, kultur i praktyk, które pobudzÄ… różnorodność i umożliwiÄ… rozwój każdemu z osobna. To wÅ‚aÅ›nie ekosystem BaseConnect zapewnia wszystkie te elementy w jednym miejscu – mówi.

Inwestor nie tylko z portfelem

Póki co, jak wyjaśnia przedsiębiorca, sieć społecznościowa zrzesza dwadzieścia trzy największe uczelnie w Polsce, współpracuje m.in z: dwudziestoma biurami karier w Krakowie, dwieście dwudziestoma pięcioma organizacjami studenckimi i klubami, a także z grupą ponad dziewięciuset firm. Ponadto umożliwia studentom aplikowanie na około czterysta stanowisk w ramach staży i regularnej pracy.

Damian Słuja wyjaśnia, że obecnie głównym celem, jaki przed sobą postawił jest osiągnięcie przychodu na zakładanym poziomie oraz rozpowszechnienie portalu w innych miastach. Dlatego też zespół stojący za przedsięwzięciem poszukuje inwestorów. Twórcom projektu nie zależy jedynie na wsparciu finansowym, bo jak zdradza przedsiębiorca, przede wszystkim oczekują od inwestora, żeby ten dzielił wizję osób zaangażowanych w rozwój BaseConnect.

Kapitał na przeskalowanie biznesu

Gdy startupowcom uda siÄ™ już zrealizować powyższe zadania, zamierzajÄ… uruchomić oddziaÅ‚ w Stanach Zjednoczonych i wziąć udziaÅ‚ w pierwszej rundzie finansowej, która umożliwi im przeskalowanie biznesu na tamtejszym rynku, a nastÄ™pnie w innych krajach. – Naszym celem jest globalna dominacja. Chcemy zapewnić prawdziwÄ… wartość dla bazy naszych użytkowników: studentów i absolwentów – mówi Damian SÅ‚uja.