Na zdjęciu: zespół Simplicity
Pokręcone hasła
– Po studiach przez rok byłem programistą w CI Games, pracowałem nad Sniperem 2 i Enemy Frontem. Później odszedłem z CI, by z Przemkiem poświęcić się robieniu naprawdę fajnych gier – opowiada Tomek Dyrak, jeden z współtwórców studia Simplicity (dawniej Fenzaj). Razem z Przemkiem Kwaterem i Michałem Żakiem stworzyli dziesięć gier na urządzenia mobilne. Jedną z najpopularniejszych okazała się ”Zgadnij co to?”. Skąd pomysł na stworzenie tego programu? – Brakowało nam dobrego polskiego quizu obrazkowego w formie kalambur – mówi Tomek Dyrak.
Development podstawowej wersji gry zajął miesiąc, ale praca nad nią nadal trwa. – Staramy się w miarę regularnie dodawać nowe zagadki – mówi. Zespół nie był pewny, czy gra przyjmie się i wzbudzi zainteresowanie użytkowników, a mimo to osiągnęła sukces. – Trochę się obawialiśmy, że niektóre hasła będą zbyt pokręcone, ale okazało się że ludziom podoba się nasze powalone poczucie humoru – mówi współtwórca aplikacji. Promocją polskiego quizu obrazkowego w formie kalambur zajęli się gracze.
Jak w “Familiadzie”
Grę “Zgadnij co to?” tak jak i inne spod szyldu Simplicity promowali na Facebooku i za pomocą Google Adwords. Hasłowo, bez zbędnego wysiłku. – Kontaktowaliśmy się też z recenzentami i wrzucaliśmy info na forach – mówi Dyrak. W ten sposób o polskiej produkcji dowiedział się prawie milion użytkowników z całego świata. Statystyki “Zgadnij co to?” wyglądają imponująco. Grę w wersji na system Android pobrano ponad 800 tysięcy razy, a na system iOS 150 tysięcy razy. Tomek Dyrak wymienia przyczyny sukcesu tej aplikacji.
– Gra ma wyrazisty styl, prosty sposób sterowania bez nadmiaru zbędnych przycisków i porąbane (ale ciągle logiczne) zagadki – przekonuje. Nie jest to jednak najpopularniejsza gra produkcji studia z Rzeszowa. Najwięcej pobrań, ponad milion na urządzeniach z systemem Android, ma produkcja “96%”. To kolejny quiz produkcji Simplicity, ale tym razem jest poniekąd przeniesieniem zasad z popularnego programu telewizyjnego pt. “Familiada”. Na karcie do gry widzimy pytanie, na które musimy znaleźć najpopularniejsze odpowiedzi ankietowanych.
Nie tylko quizy
Wszystkie gry spod szyldu Simplicity (dawniej Fenzaj) pobrano łącznie 3,5 miliona razy. W każdą z nich można grać za darmo, ale zespół co kilka poziomów wyświetla reklamy pełnoekranowe i umożliwia zakupy w aplikacjach. W zależności od gry są to albo dodatkowe monety, albo np. kategorie pytań. Firma nie zdradza jednak, ile zarabia na tym modelu biznesowym. Na pewno wystarczy na tyle, by rozwijać dalej gry i tworzyć kolejne. A planów na następne produkcje firma ma co nie miara. Jeden z nich dotyczy sequela gry “Zgadnij co to?”.
– Planujemy premiery dwóch kolejnych gry. Jedna z nich powinna nieźle pozamiatać wśród Androidowych quizów – mówi Tomek Dyrak, jeden z założycieli studia Simplicity. Firma nie będzie jednak ograniczać się tylko do gier quizowych. Zapewnia, że w szufladzie ma sporo pomysłów. – Od fajnych gier logicznych z radosnymi stworkami, po cięższe klimaty kalibru 'Monument Valley’, 'Limbo’, czy 'To the moon’. Czujemy się związani z polskim rynkiem i skupiamy się na nim – mówi Dyrak.