Foodsi pozyskało 6 mln zł. Startup pomaga odzyskiwać nadwyżki jedzenia ze sklepów i restauracji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Foodsi

Udostępnij:

Polski startup Foodsi, który rozwija platformę umożliwiającą kupowanie nadwyżek jedzenia z restauracji, piekarni i sklepów, pozyskał 6 mln zł w rundzie seed. Finansowanie zapewniły m.in. fundusze CofounderZone i Satus Starter oraz inwestorzy prywatni, w tym założyciele Pyszne.pl. Pozyskane środki pozwolą spółce zwiększyć dotarcie w Polsce i przygotować się do ekspansji zagranicznej.

Foodsi to startup, który pomaga w walce z marnowaniem żywności w duchu zero waste. Spółka stworzyła platformę, która pozwala lokalom gastronomicznym oraz sklepom sprzedawać nadwyżki jedzenia. Dzięki niej klienci mogą nabyć produkty, płacąc nawet 25% ceny wyjściowej. Natomiast lokale nie muszą wyrzucać niesprzedanych posiłków i zyskują dodatkowe źródło przychodów, a także zupełnie nowych klientów.

Jak działa Foodsi?

Aplikacja Foodsi dla konsumentów działa w formie managed marketplace. Użytkownicy mogą wybierać spośród ofert lokali dostępnych w Foodsi i zarezerwować w kilka sekund wybraną przez siebie paczkę. Ta będzie dostępna do odbioru tego samego lub kolejnego dnia przed zamknięciem lokalu. Zawartość paczki jest zawsze niespodzianką i zależy od obowiązującego menu lub regularnej sprzedaży w konkretnym punkcie.

Startup założony w roku 2019 przez Mateusza Kowalczyka (CEO) i Kubę Fryszczyna (CTO) przyciągnął do dzisiaj ponad 800 tysięcy użytkowników aplikacji mobilnej, z czego ponad 500 tys. dołączyło w ciągu ostatniego roku. Założyciele sami pracowali w restauracjach w Kopenhadze i Warszawie, dlatego też poznali problem marnowania od kuchni. Od początku działalności Foodsi konsumenci uratowali ponad 850 tysięcy paczek z jedzeniem.

Użytkownicy Foodsi mogą wybierać spośród ofert ponad 3 tys. lokali w całej Polsce, przede wszystkim w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu i Trójmieście. W ciągu roku liczba punktów dostępnych w aplikacji zwiększyła się trzykrotnie. Partnerami Foodsi są między innymi restauracje, piekarnie, cukiernie, kawiarnie oraz sklepy spożywcze. Wśród nich są znane w Polsce marki takie jak Salad Story, Pasibus, Thai Wok, Cofix, restauracja Olimp, a także lokalne sieci jak Aromat i Batida w Warszawie.

Dzięki Foodsi można uratować nie tylko jedzenie. Swoją ofertę w aplikacji udostępniają też kwiaciarnie i sklepy z roślinami doniczkowymi, drogerie oraz sklepy z karmą dla zwierząt.

Z nowym finansowaniem Foodsi  rusza na podbój nowych lokali

Teraz Foodsi pozyskało 6 mln zł w rundzie seed, której przewodził fundusz CofounderZone, przy udziale Satus Starter oraz aniołów biznesu – w tym m.in. Arkadiusza Krupicza i Piotra Czajkowskiego, założycieli Pyszne.pl, a także Marcina Celejwskiego, Piotra Markowskiego i Bartosza Ciołkowskiego.

W ubiegłym roku Foodsi pozyskało 1,1 mln zł w rundzie finansowania, której przewodził fundusz AIP Seed. Dzięki temu spółka stworzyła przebudowała aplikację, zwiększyła trzykrotnie liczba dostępnych lokali, a ponad 2,6-krotnie liczbę użytkowników. Wcześniej startup rozwijał się ze środków własnych założycieli oraz reinwestycji przychodów.

– Obserwujemy rozwój Foodsi od dłuższego czasu i jesteśmy pod wrażeniem rezultatów pracy Mateusza, Kuby i ich zespołu. Przetrwali pandemię i pozyskali setki tysięcy użytkowników oraz tysiąc restauracji bez zewnętrznego finansowania, a następnie dobrze wykorzystali kapitał z rundy pre-seed. Postawili na bardzo agresywny rozwój produktu, który zaowocował szybkim zwiększeniem zasięgu i pozwolił na dotarcie do szerokiego grona partnerów i klientów. Cieszymy się, że możemy ich wspierać na kolejnym etapie rozwoju. Foodsi ma potencjał, by stać się znaczącym graczem na rynku usług online dla gastronomii w Europie, a długoterminowo przyniesie wartość nam wszystkim, ograniczając ilość marnowanej żywności – mówi dr Tomasz Goliński, Partner Zarządzający CofounderZone.

– Dzięki swojemu doświadczeniu na rynku gastronomicznym wiem jak dużym problemem dla restauracji jest marnowanie jedzenia. Ponadto klienci coraz częściej oczekują od firm zdecydowanych działań proekologicznych. Aplikacja Foodsi doskonale wpisuje się w ten trend, dając partnerom sprawdzone narzędzie pozwalające nie tylko na ograniczenie marnotrawstwa, ale również dotarcie do nowych klientów i promocję swojej marki. Prawie milion uratowanych paczek jest najlepszym dowodem potrzeby rynkowej oraz kompetencji zespołu prowadzonego przez Mateusza i Kubę. Cieszę się, że będę mógł wspierać Foodsi jako Business Angel – mówi Arkadiusz Krupicz, Współzałożyciel i Country Manager Pyszne.pl

Pozyskane środki pomogą Foodsi w dalszym rozwoju platformy i pozyskiwaniu nowych lokali. Jeszcze w tym roku partnerzy zyskają nowe funkcje analityczne oraz automatyzujące udostępnianie ofert, dzięki czemu będą mogli ratować jeszcze więcej jedzenia, które zaoferują użytkownikom. Foodsi planuje dalszą ekspansję w Polsce, a w przyszłym roku zamierza otworzyć działalność na nowych rynkach.

W tym celu Foodsi planuje rozbudować swój zespół, który w ciągu ostatniego roku powiększył się sześciokrotnie i dziś liczy ponad 30 osób. Spółka poszukuje m.in. inżynierów data science, backend developerów, managerów, którzy będą zarządzać nowymi zespołami, a także osób, które będą prowadzić sprzedaż do gastronomii i handlu detalicznego.

– Każdego roku marnujemy w Polsce 5 mln ton jedzenia. Swój udział mają w tym też sklepy i gastronomia, które muszą wyrzucić niesprzedaną żywność. Misją Foodsi jest sprawienie, by nie trafiała ona do kosza, ale na stoły konsumentów, zapewniając restauracjom dodatkowe źródło przychodów, a klientom oszczędności. Jednak marnowanie żywności dotyczy przede wszystkim konsumentów. Mamy nadzieję, że pomożemy w ograniczeniu tego zjawiska, zmieniając świadomość naszych odbiorców oraz pomagając im w odpowiedzialnym planowaniu jadłospisu i zakupów – mówi Mateusz Kowalczyk, CEO i Co-Founder Foodsi.