AI grzeje silniki: AutonomyNow uruchamia produkcję seryjną systemów sztucznej inteligencji dla automotive

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

AI grzeje silniki: AutonomyNow uruchamia produkcję seryjną systemów sztucznej inteligencji dla automotive

Udostępnij:

AutonomyNow to polski deeptech, tworzący systemy autonomiczne oparte na AI. W ciągu4 lat spółka przeszła drogę od akceleratora Politechniki Warszawskiej do własnego centrum B+R i zakładu produkcji w Lublinie. Teraz planuje realizację uniwersalnego systemu AI dla branż automotive i defence.

Systemy ADAS (z ang. Advanced Driver Assistance System) to technologia, która wspiera kierowców w bezpiecznym prowadzeniu pojazdu. Według danych pochodzących od firm ubezpieczeniowych aktywne systemy bezpieczeństwa – czyli te umożliwiające np. automatyczne hamowanie pojazdu – zmniejszają wypadkowość o około 30-40%. Systemy zaprojektowane przez AutonomyNow wykorzystują algorytmy AI do automatycznego wykrywania pieszych i rowerzystów wokół pojazdów, monitorują aktualne limity prędkości za sprawą autorskich algorytmów Sensor Fusion, a także na bieżąco sprawdzają stan kierowcy pod kątem senności i rozproszenia uwagi.

Uniwersalny system AI dla automotive i defence

Zespołem AutonomyNow zarządzają menedżerowie – Michał Wendeker i Konrad Kostrzewa. Michał zajmuje się projektowaniem zaawansowanych technologii przy pomocy inżynierii systemów. Konrad jest specjalistą z obszaru uczenia maszynowego i wizji komputerowej.  Po uruchomieniu produkcji seryjnej spółka nie zwalnia tempa i pracuje już nad kolejną generacją Systemów AI Driver umożliwiających autonomiczne sterowanie pojazdem pod nadzorem kierowcy.

– Mamy plan realizacji uniwersalnego systemu AI dla branż automotive i defence. Pracujemy nad rozwiązaniami zapewniającymi najwyższy poziom precyzji detekcji i rozumienia otoczenia dzięki autorskiej architekturze systemu i zaawansowanym metodom przetwarzania sygnałów wykorzystujących customowe zbiory danych dostosowane do naszych aplikacji – dodaje odpowiedzialny za opracowanie Systemu AI Driver Jan Księżopolski.

Wizja: zero wypadków

Zgodnie z promowaną przez Komisję Europejską strategią „Vision: Zero”, czyli wizją dróg bez wypadków, od 7 lipca 2024 r. każdy nowy sprzedany na unijnym rynku pojazd ciężarowy musi być wyposażony w nowe systemy, spełniając zaostrzone standardy bezpieczeństwa m.in. monitorowanie uwagi kierowcy, ostrzeganie podczas cofania czy funkcję inteligentnego asystenta prędkości. Według szacunków Komisji Europejskiej, systemy ADAS wdrożone na większą skalę mają szansę do 2030 roku, w samej tylko Unii uratować życie ponad 10 tys. osób. ADAS są przez ekspertów uznawane za nową generację systemów bezpieczeństwa. Według zapowiedzi ekspertów, podobne regulacje mają zostać wprowadzone także na rynkach brytyjskim i amerykańskim.

Prace nad formatem DualUse

Plany Spółki AutonomyNow nie kończą się na obecnych produktach dla branży automotive. Specjaliści firmy pracują nad rozwojem autorskiej technologii umożliwiającej automatyzację pojazdów wojskowych.

– Myślimy o rozwoju technologii w formacie Dual Use, od razu zakładając możliwości zastosowania w projektach cywilnych i militarnych. Dzięki naszej technologii planujemy zwiększyć bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania pojazdów, a docelowo rozwijamy aplikacje umożliwiające pełną automatyzację w określonych warunkach – podsumowuje Michał Wendeker.

Czytaj także: