AirBnb inwestuje w swojego konkurenta. Zeus Living pozyskał 55 mln dolarów

airbnb inwestuje w swojego konkurenta zeus living pozyskal 55 mln dolarow
Udostępnij:
Zeus Living to platforma, która oferuje długoterminowy wynajem mieszkań. Pozyskała właśnie 55 mln dolarów. Jednym z inwestorów został AirBnb.

To już trzecia runda finansowania, którą zamyka Zeus Living. Dwie poprzednie opiewały na łączną kwotę 14 mln dolarów. Dzięki dzisiejszej rundzie wycena startupu skoczyła do 205 mln dolarów.

Jednym z obecnych inwestorów w Zeus Living jest platforma Airbnb, która zajmuje się pośrednictwem w wynajmie mieszkań i domów na krótki okres. Nie wiadomo jednak, ile dokładnie zainwestował

AirBnb w konkurencyjny proptech.

Jak działa Zeus Living?

Startup Zeus Living działa od 4 lat. Głównym przedmiotem działań firmy jest kupowanie i renowacja mieszkań. Potem mieszkania mogą być wynajmowane na dłuższy czas, ale co najmniej 30 dni. Z usługi wynajmu korzystają przeważnie osoby będące w delegacjach.

Oferta Zeus Living jest, póki co dostępna zaledwie w kilku wybranych miastach w USA.

Firma w ostatnim roku zwiększyła swoje przychody o 300%. Aktualnie przychody startupu

wynoszą 100 mln dol. W Zeus Living pracuje 250 osób, które zarządzają ponad 2 tys. nieruchomości.

Do tej pory z usług platformy skorzystało ponad 27 tys.użytkowników.

Obie firmy skorzystają na współpracy

Inwestycja w konkurencję brzmi… co najmniej dziwnie. Przynajmniej z pozoru. Okazuje się bowiem, że na inwestycji skorzystają obie firmy.

W ramach umowy pomiędzy firmami oferty Zeus Living pojawią się w amerykańskiej wersji aplikacji Airbnb. Taki ruch zwiększy prawdopodobnie liczbę klientów tego serwisu.

Airbnb także może skorzystać na współpracy z Zeus Living, ponieważ poszerzy swoją ofertę o wynajem długoterminowy.

Nieoficjalnie wiadomo, że w I kwartale 2019 r. Airbnb osiągnął przychody w wysokości 9,4 mld dolarów. Firma zadebiutuje na giełdzie w pierwszej połowie 2020 r.

Airbnb inwestuje też w mniejsze startupy

Airbnb kontynuje strategię poszerzania swoich zasięgów o mniejsze firmy. Celuje w biznesy, które wpisują się w tematykę nieruchomości bądź turystyki.

W październiku tego roku Airbnb zainwestował 60 mln dolarów w holenderską platformę Tiqets, która oferuje rezerwację biletów do muzeów i innych atrakcji kulturalnych.

Pozyskane fundusze zostaną wykorzystane do stworzenia bardziej funkcjonalnych narzędzi dla lokalnych partnerów oraz budowania ciekawszych doświadczeń dla klientów i przyspieszenia rozwoju usługi.

Serwis powstał w 2014 r. Od tego czasu korzystają z niego miliony ludzi w ponad 60 krajach. W tej chwili firma zatrudnia ponad 200 osób.

Lavanda - proptech w stylu Airbnb

Zeus Living to nie jedyna platforma działająca na rynku nieruchomości, która pozyskała w ostatnim czasie dofinansowanie.

Lavanda, to platforma SaaS założona w 2014 r. Umożliwia krótko- i średnioterminowy wynajem nieruchomości. Działa w obszarze domów wielorodzinnych, mieszkań typu build-to-rent (BTR), studenckich, apartamentów oraz wynajmu wakacyjnego.

We wrześniu tego roku startup pozyskał 5 milionów dolarów od prywatnego inwestora - Henley Investments, który jako deweloper zbudował już 10 000 lokali mieszkalnych. Właściciele Henley Investments upatrują w inwestycji obopólnych korzyści, a przede wszystkim wzrostu dochodów.