„Akceleratory wielkich organizacji to sposób na wzrost”. Posłuchaj dyskusji ze spotkania InCredibles Summit

Dodane:

Hanna Baster Hanna Baster

Filip Błoch Worktrips Incredibles

Udostępnij:

W ramach finału VI edycji programu akceleracyjnego InCredibles Sebastiana Kulczyka, trudnymi doświadczeniami z gwałtownej, przymusowej zmiany grupy targetowej dzieli się współzałożyciel startupu WorkTrips.

Filip Błoch z WorkTrips, startupu ułatwiającego organizację i rozliczanie podróży służbowych, był jednym z gości tegorocznego finału InCredibles. W szczerej rozmowie z Jakubem Pawelskim opowiedział o tym, w jaki sposób spółce udało się przekuć wyzwania pandemii na własną korzyść.

Imponujący rozwój

WorkTrips to doskonały przykład tego, jak ryzykownym i pełnym niespodzianek biznesem jest startup. I jak pandemia może pokrzyżować nawet najlepiej przygotowany plan działania.

Startup notował szybkie wzrosty w 2019 i z początkiem 2020 roku. Jego klientem był m.in. Google. Brał udział w największych, międzynarodowych akceleratorach (Google, Microsoft, EY, Emirates), które, jak sam mówi, były ich “growth hackiem”. Dokładnie przygotował się też do wejścia na amerykański rynek, w tym np. płacąc 20 tysięcy dolarów za raport wskazujący najważniejsze zmiany do wprowadzenia w strategii startupu przed rozpoczęciem ekspansji.

Pandemiczny roller-coster

Czy coś mogło go zatrzymać? Niespodziewanym ciosem okazała się pandemia, która dla branży turystycznej była zabójcza:

– Nagle wszystko stanęło. Google, nasz główny klient, zrezygnował zupełnie z podróży służbowych, a więc i naszych usług. Excel się zawalił. Totalnie – wspominał Filip Błoch i dodał: – Żeby przetrwać, musieliśmy stać się bardzo kreatywni. Jeśli chodzi o poszukiwanie klientów, zaczęliśmy wyszukiwać takich naprawdę nieoczywistych. Znaleźliśmy na przykład agencję, która poszukuje kontraktorów dla Google, Apple itd. uzupełniających dane typu street view. Podczas pandemii, gdy ze względu na lock-down ulice były puste, to był dla nich złoty czas. Do grona naszych klientów dołączyli w trakcie pandemii również Telewizja Polska czy Komenda Główna Policji.

Zwycięstwo

W 2023 roku WorkTrips mocno stoi na nogach. Pandemia nie tylko nie zaszkodziła firmie, ale ją wzmocniła. – Dzisiaj Google to nie jak przed pandemią 60%, a jedynie 15% naszych obrotów, można więc powiedzieć, że pandemia wyszła nam na dobre. Na jej skutek mocno zdywersyfikowaliśmy źródła dochodów – mówił Filip Błoch.

Całe nagranie rozmowy znajdziecie tutaj 👇