Zespoły Startup School 2011

Dodane:

Marcin Małecki, MamStartup Marcin Małecki

Udostępnij:

Tegoroczna edycja Startup School dobiega końca. Sprawdziliśmy, jak od momentu lipcowego startu ewoluowały projekty biorące udział w programie.

Tegoroczna edycja Startup School dobiega końca. Sprawdziliśmy, jak od momentu lipcowego startu ewoluowały projekty biorące udział w programie.


Android Apps Factory – Arkadiusz Wojcieszek

Nad jakim projektem pracujesz?

Pracuję nad projektem Android Apps Factory. Docelowo ma to być marka, pod którą będę chciał tworzyć i rozwijać kolejne aplikacje na Androida. Pierwszą z nich jest SimpleVoiceNote. Jest to aplikacja umożliwiająca nagrywanie notatek głosowych, o długości trwania do 15 sekund. SimpleVoiceNote to komfortowe nagrywanie notatek oraz zarządzanie nimi. Od potencjalnej konkurencji będzie ją wyróżniała transkrypcja notatki na tekst.

O jakim modelu biznesowym myślisz?

Model biznesowy SimpleVoiceNote opierać będzie się na wersji premium. Będzie to dłuższy czas nagrywania notatki lub jej transkrypcja na tekst.

Talenter.pl – Piotr Krause i Maciej Połoński

Czym jest Talenter? Jaki problem rozwiązuje i co odróżnia Was od potencjalnej konkurencji?

Talenter rozwiązuje problem oceny kompetencji kandydatów. Korzystając z naszej usługi, pracodawca nie będzie musiał wertować stosów CV, podejmując decyzję o spotkaniu tylko na podstawie opinii kandydatów o sobie. Dzięki nam, decyzja o tym, kto przechodzi dalej w procesie rekrutacji jest podejmowana na podstawie konkretnych danych, a pracodawca wybiera osobę najlepiej  dopasowaną do swojego zespołu.

Z drugiej strony, Talenter zapewnia to, że kandydat jest cały czas informowany o tym, na jakim etapie procesu rekrutacji właśnie się znajduje, co zapewnia profesjonalny wizerunek pracodawcy.

Zaczynamy od oceny kompetencji sprzedażowych, chcemy rozwinąć serwis o stanowiska administracyjne, obsługi klienta, call-centre, a także ocenę kompetencji absolwentów.

Jaki jest Wasz model biznesowy?

Niedługo planujemy rozpoczęcie testów naszego serwisu. Mamy już kilka firm, który wyraziły zainteresowanie usługą. Wtedy będziemy mogli ocenić, jaki system płatności jest atrakcyjny dla naszych klientów, a jednocześnie zapewni rozwój Talenter.pl.

Na razie możemy zapewnić, że źródłem naszych przychodów nie będą reklamy 🙂 Kierujemy usługę w stronę małych i średnich firm.

Teatrio.pl – Łukasz Jaromi

Powiedz, czym jest Teatrio? Jaki problem rozwiązuje i co odróżnia Was od potencjalnej konkurencji?

Teatrio to serwis zbierający w jednym miejscu wszystkie informacje o teatrach i przedstawieniach, a także ułatwiający proces sprzedaży biletów. Aktualnie brakuje miejsca w sieci dla miłośników teatru, które pozwoliłoby w kilka sekund znaleźć interesujący ich spektakl, poznać opinie o nim innych osób, przeczytać recenzję lub zobaczyć trailer, a wreszcie szybko i łatwo kupić bilet. Takie podejście odróżnia nas zarówno od serwisów zajmujących się dystrybucją biletów, a także lokalnych portali kulturalnych.

Jaki jest Wasz model biznesowy?

Rynek teatrów w Polsce jak pokazują dane z ostatnich lat dynamicznie się rozwija. Mamy około 600 teatrów, które rocznie wystawiają 27 tysięcy przedstawień. Początkowo serwis wystartuje w wystartuje w jednym mieście, a następnie będzie rozszerzał swoją działalność.

Monetyzację uzyskamy świadcząc kompleksowe usługi dystrybucji biletów do teatrów w oparciu o płatne konta oraz prowizję od sprzedanych biletów. Dodatkowo serwis będzie zarabiał umożliwiając promocję wydarzeń teatralnych (np. premier nowych spektakli).

Backseat.me – Bartek Kruszczyński i Jakub Ptaszek

Czym jest Backseat.me?

Backseat.me jest globalnym projektem umożliwiającym swobodne dzielenie się filmami oraz muzyką w ramach grupy znajomych. Użytkownik za pomocą kilku kliknięć będzie mógł łatwo udostępnić swoje ulubione pliki. W ramach strony będzie również możliwe dzielenie się opiniami na temat udostępnionych filmów oraz muzyki. Nasz projekt jest skierowanych głównie do mieszkańców dużych miast z dostępem do szerokopasmowego internetu.

Początkowo chcielibyśmy pozyskać użytkowników na rynku amerykańskim, z racji tego, że obejmuje on prawie 240 milionów internautów, którzy posiadają szybkie łącza internetowe.

Jaki problem rozwiązujecie i co odróżnia Was od potencjalnej konkurencji?

Nasz projekt rozwiązuje problem limitów, który istnieje w przypadku takich serwisów jak Megavideo. Oznacza to, że nie ważne jak długi film będziemy chcieli obejrzeć, nie zostanie on przerwany. Cechą, która niewątpliwie odróżnia nasz projekt od konkurencji jest to, że za pomocą Backseat.me oglądamy filmy z dysku naszych znajomych, oszczędzając przy tym czas, jaki poświęcilibyśmy na ściągnięcie go z internetu, nie wspominając już oczywiście o czasie, jaki stracilibyśmy przez przerwę w emisji filmu, tak jak dzieje się to na Megavideo.

Jaki jest Wasz model biznesowy?

Portal będzie całkowicie bezpłatny. Docelowo przed każdym filmem oraz w trakcie jego trwania będą wyświetlane krótkie reklamy, które nie będą uciążliwe dla użytkownika. Zdajemy sobie sprawę, że opieranie naszej strategii tylko na reklamach byłoby nierozsądne dlatego w przeciągu roku od startu serwisu planujemy wprowadzenie kont Premium, które pozwolą naszym użytkownikom oglądanie filmów bez reklam.

fotografie użyte w tekście są autorstwa Bartka Kucharczyka http://bartekkucharczyk.pl