Już dziś kupujący z Czech mogą korzystać z allegro.cz – lokalnej odsłony Allegro, w pełni dopasowanej do ich potrzeb i oczekiwań. Start platformy to istotna zmiana także dla polskich sprzedających, którzy mogą rozszerzyć sprzedaż na nowy rynek, korzystając z dobrze znanych sobie narzędzi i mając pełną kontrolę nad lokalną ofertą – asortymentem, cenami i metodami dostaw. Co więcej, Allegro przygotowało dla nich szereg udogodnień takich jak międzynarodowy Smart! czy obsługa zamówień z Czech w ramach One Fulfillment by Allegro.
Jedna platforma, międzynarodowa sprzedaż
Nowa platforma działa w oparciu o zasadę “wystaw raz, sprzedawaj wszędzie”. Oznacza to, że sprzedający zarejestrowany na allegro.pl nie musi rejestrować się w nowej domenie – wszystko zrobi z dobrze znanego sobie panelu do zarządzania sprzedażą. Co więcej, Allegro pomoże w tłumaczeniu ofert, przeliczeniu cen oraz – co najważniejsze – w budowaniu popytu na lokalnym rynku. Firma zapewnia również gotową ofertę logistyczną w ramach “Wysyłam z Allegro” dając możliwość dostaw realizowanych przez znanych przewoźników DHL, DPD oraz Packetę. Allegro wspiera swoich partnerów udostępniając także wskazówki co do sprzedaży w Czechach, wskazując między innymi różnice w preferencjach konsumentów.
– Czechy to bardzo perspektywiczny rynek nie tylko dla nas jako marketplace’u, ale także dla naszych partnerów. To dla nich szansa, by dotrzeć do nowej grupy kupujących i rozwijać swój biznes na zupełnie nową skalę. Jestem dumny, że jako Allegro dostarczamy przedsiębiorcom rozwiązania umożliwiające wyjście ze swoją ofertą za granicę. I, że jak już dziś pokazują liczby, robimy to skutecznie: już pierwszego dnia działania platformy w Czechach mamy tam aktywnych około 100 milionów ofert. Potwierdza to nie tylko duże zainteresowanie eksportem z Allegro, ale również atrakcyjność oferowanych przez nas narzędzi do sprzedaży międzynarodowej – powiedział Alvise Favara, Chief Commercial Officer w Allegro.
One Fulfillment by Allegro
Startując z nową platformą firma przygotowała szereg dodatkowych rozwiązań dla sprzedających zarejestrowanych na allegro.pl. Firma oferuje im usługę One Fulfillment by Allegro, która kompleksowo zrealizuje zamówienia do Czech. Wprowadzenie usługi dla międzynarodowych zamówień jest istotną odpowiedzią na pytania polskich sprzedających związane z wyjściem ze swoją ofertą na nowy rynek. Wśród barier najczęściej wymieniane są bowiem zarządzanie zwrotami (42% sprzedawców), obsługa międzynarodowych reklamacji (39%) czy bariera językowa w obsłudze klienta (22%) – na co odpowiada oferta logistyczna Allegro. Znaczącą zmianą jest także wprowadzenie programu Allegro Smart! dla dostaw z Polski do Czech i międzynarodowych zwrotów, co znacząco zwiększa konkurencyjność polskich przedsiębiorców za południową granicą.
– Będziemy stale rozwijać naszą ofertę wspierającą sprzedaż w Czechach, jak i samą platformę na tym rynku. Zlokalizowana na Czechy domena Allegro to bardzo ważny element naszej ekspansji – pokazuje bowiem, że wierzymy, że model marketplace wypracowany na przestrzeni lat przez Allegro będzie konkurencyjny również na arenie międzynarodowej – dodał Alvise Favara.
Launch Allegro w Czechach to – kolejny po przejęciu Grupy MALL i WE|DO – krok w międzynarodowej ekspansji firmy i ambicjach Allegro, by stać się wiodącą platformą e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jak estymują eksperci firmy, lokalna baza klientów spółek należących do firmy w tej części Europy daje Allegro i jej partnerom nawet kilkuletnią przewagę w budowaniu pozycji na nowym rynku.
Allegro uruchomiło program StartUp Asystent. Pomoże początkującym przedsiębiorcom zakładać firmy
Zarządzany przez Polkę startup walczący z cukrzycą pozyskał już 10 mln zł
The Village wchodzi do Hiszpanii. W planach kolejne rynki