Altavia Kamikaze z międzynarodowej grupy Altavia kupuje markę K2 i spółki marketingowe giełdowego Fabrity Holding

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Altavia Kamikaze z międzynarodowej grupy Altavia kupuje markę K2 i spółki marketingowe giełdowego Fabrity Holding

Udostępnij:

Nowy właściciel kupuje spółki K2 Precise, Agencja K2 (funkcjonującą jako K2 Create) oraz historyczną markę K2. Zamknięta właśnie transakcja ma wartość 21,7 mln zł.
Transakcja, wraz z niedawną zmianą nazwy K2 Holding na Fabrity Holding, kończy trzyletnią przebudowę grupy K2 z „wielobranżowego” holdingu reklamowo-mediowo-softwarowo-technologicznego w szybko rosnący biznes software’owy, skupiony w spółce Fabrity. Sprzedaż spółek marketingowych Grupy Fabrity Holding jest wprost efektem procesu przeglądu opcji strategicznych dla tych podmiotów, który rozpoczął się w sierpniu 2022 roku.

– K2 od ponad 25 lat jest uznaną firmą na polskim rynku marketingowym. K2 było jedną z pierwszych agencji interaktywnych w Polsce, pierwszą agencją, która weszła na giełdę, tu zrealizowano dziesiątki innowacyjnych projektów, tu powstały też nowe biznesy, jak choćby Fabrity, które dziś stanowi o sile naszej grupy giełdowej – mówi Paweł Wujec, prezes Fabrity Holding S.A. – Zależało nam na znalezieniu firmy, która będzie zainteresowana rozwijaniem K2 Create i K2 Precise, umożliwi im wzrost skali, ekspansję zagraniczną. Jesteśmy przekonani że Altavia i Altavia Kamikaze będą takim właśnie partnerem.

– Transakcja to strategiczna inwestycja, która kolejny raz potwierdza zainteresowania Grupy Altavia polskim rynkiem. Grupa Altavia jest obecna w Polsce od 20 lat, wtedy to został otwarty oddział Altavia Polska, sześć lat temu do Grupy dołączyła Agencja Kamikaze (dziś Altavia Kamikaze). Obecna akwizycja zwiększa potencjał Grupy w Polsce oraz rozszerza portfolio oferowanych przez nas usług w szczególności w obszarze mediów, działań performance oraz marketing automation. Łącząc kompetencje Altavia Polska oraz Altavia Kamikaze + K2, jesteśmy gotowi dbać o konsumentów naszych klientów na każdym etapie ścieżki zakupowej. Skala, doświadczenie i możliwości Altavia Kamikaze + K2 będą też wykorzystywane na potrzeby międzynarodowych klientów i innych agencji w ramach Grupy  – mówi Raphael Palti, prezes i założyciel Grupy Altavia.

Umowa sprzedaży spółek marketingowych Grupy Fabrity Holding do Grupy Altavia nie zawiera zapisów warunkowych i została już jednorazowo rozliczona gotówkowo. Nowy właściciel spłacił również 500 tys. zł pożyczki do Grupy Fabrity Holding.

– Warto zauważyć, że w przeciwieństwie do większości transakcji dotyczących biznesów marketingowych, w naszym przypadku nie ma komponentu „earnoutowego”, tj. odroczonej i niepewnej płatności w przyszłości. Cała płatność, poza ewentualnymi korektami związanymi z kapitałem obrotowym, została już przekazana w dniu realizacji transakcji. Jest to istotna zaleta dla Spółki i akcjonariuszy Fabrity Holding podkreśla Artur Piątek, wiceprezes Fabrity Holding S.A.

– Naszą intencją jest dystrybucja większości środków z transakcji sprzedaży K2 Precise i K2 Create do akcjonariuszy. Fabrity jest firmą rentowną i ma też możliwości finansowania ewentualnych akwizycji w skali, która nas obecnie interesuje. Decyzje o formie i terminach tej dystrybucji zostaną podjęte w najbliższym możliwym czasie i przedstawione akcjonariuszomdodaje wiceprezes Piątek.

Dywidenda z zysku roku 2022 ma wartość 6 zł na akcję, a łącznie dywidendy za lata 2021-2022 to 12,4 zł na akcję.