Amazon kupuje Health Navigator. Startup oferuje diagnostykę medyczną online

Dodane:

Kasia Krogulec Kasia Krogulec

amazon care

Udostępnij:

W zeszłym roku Amazon nabył aptekę internetową PillPack. Teraz w jego portfolio pojawiła się kolejna z firma z branży medycznej. Zakupiony Health Navigator to narzędzie do diagnozowania online objawów chorobowych.

Aktualnie diagnostyka medyczna jest dostępna tylko dla pracowników Amazona oraz osób zaangażowanych w pilotażowy program firmy – Amazon Care – medyczną pomoc dla personelu. Wspomniany wcześniej PillPack zapewnia dostawę leków na receptę i także działa w programie Amazon Care. Za jego pomocą pracownicy mogą połączyć się z lekarzem na wideo konsultację lub w razie potrzeby zamówić wizytę domową.

Amazon inwestuje w HealthTech

Szczegóły transakcji nie są znane. Wiemy natomiast, że Health Navigator zatrudnia zaledwie kilkanaście osób – to o wiele mniej niż PillPack, za który Amazon zapłacił 753 mln dolarów.

Projekt opieki zdrowotnej Amazona skupia się jak na razie tylko na pracownikach firmy, jednak w przyszłości spółka planuje komercjalizację usługi. W ubiegłym roku właściciel firmy Jeff Bezos ogłosił połączenie sił z Warrenem Buffetem i JPMorgan Chase. Celem współpracy ma być tworzenie innych prozdrowotnych rozwiązań.

Amazon Care nadal jest testowany

Amazon Care to nadal pilotażowy program Bezosa. Portal służy radami pacjentom z przeziębieniami, infekcjami i drobnymi obrażeniami ciała. Umożliwia też korzystanie z konsultacji, zaplanowanie badania w laboratorium czy umówienie się na szczepienie. Udostępnia również środki antykoncepcyjne.

Obecne uprawnienia dostępu są ograniczone do pracowników Amazon, którzy są objęci planem ubezpieczenia zdrowotnego firmy i którzy znajdują się na obszarze geograficznym usługi pilotażowej – czyli w okolicach Seattle. Usługa jest obecnie dostępna od godziny 8:00 do 21:00 czasu lokalnego, od poniedziałku do piątku oraz od godziny 8:00 do 18:00 w sobotę i niedzielę.

Polacy także z sukcesami w HealthTech

Polski startup Infermedica, który wykorzystał sztuczną inteligencję do wstępnego diagnozowania pacjentów, pozyskał w czerwcu tego roku 14 mln zł (3,65 mln dolarów) w rundzie seed, której przewodzi estoński fundusz Karma Ventures. Firma zapowiedziała, że przeznaczy nowe środki na ekspansję w Stanach Zjednoczonych i Europie oraz przyspieszenie rozwoju technologii.

Natomiast w sierpniu mazowiecki oddział NFZ udostępnił mapę i aplikację web „NA RATUNEK MAZOWSZE”, która ułatwia znalezienie placówek świadczących pomoc w nagłych wypadkach. Po pilotażowym projekcie mają powstać także kolejne, które ułatwią pacjentom dostęp do świadczeń medycznych na terenie Mazowsza. Aplikacje i cyfrowe mapy udostępnione pacjentom wykorzystują m.in. oprogramowanie do analiz przestrzennych ArcGIS od Esri i są stworzone przez kilku pracowników NFZ.