– Z przyjemnością informujemy, że Wondery podpisał umowę o dołączeniu do Amazon Music. Wondery jest innowacyjnym wydawcą podcastów z historią tworzenia i produkcji najwyżej ocenianych podcastów, które bawią i edukują słuchaczy, w tym Dirty John, Dr. Death, Business Wars i The Shrink Next Door – czytamy w komunikacie Amazona.
Amazon tym samym realizuje swój plan o poszerzeniu swojej oferty w Amazon Music. Gigant chce oferować swoim słuchaczom nie tylko muzykę ale również podcasty. Tym samym firma rozpoczyna walkę o rynek z takimi podmiotami jak Spotify czy Apple. Amazon poinformował również, że z punktu widzenia słuchaczy Wondery nic się nie zmieni, nadal będą mieli dostęp do wszystkich treści.
– Amazon Music uruchomił podcasty we wrześniu 2020 roku i wraz z Wondery mamy nadzieję przyspieszyć rozwój i ewolucję podcastów. Jest to kluczowy moment, aby zaoferować w Amazon Music coś więcej niż tylko muzykę – czytamy dalej w komunikacie.
Czas na podcasty
Podcasty to niekwestionowany trend w ostatnich czasach. Mimo, że rynek ten dopiero siÄ™ ksztaÅ‚tuje, zdążyÅ‚ już zdobyć zainteresowanie najwiÄ™kszych firm technologicznych na Å›wiecie.Â
– Na jeden podcast przypada kilka kanałów na YouTubie i kilkanaÅ›cie blogów, wiÄ™c jest to wciąż rynek zdecydowanie mniej konkurencyjny, mimo że podcasty na Å›wiecie sÄ… już od kilkunastu lat. Dodatkowo wciąż jest wiele obszarów, zwÅ‚aszcza w przypadku podcastów nagrywanych po polsku, które sÄ… sÅ‚abo zagospodarowane. JednoczeÅ›nie rynek bardzo szybko siÄ™ rozwija. W ciÄ…gu ostatnich dwóch lat zainteresowanie podcastami w Polsce podwoiÅ‚o siÄ™, jesteÅ›my też na 8. miejscu na Å›wiecie, jeżeli chodzi o tempo pojawiania siÄ™ nowych podcastów – mówiÅ‚ w rozmowie z nami Marek Jankowski z MaÅ‚a Wielka Firma. Tutaj przeczytasz caÅ‚y wywiad.Â
Giganci przejmujÄ… mniejsze podmioty
Podcasty w ostatnich latach bardzo mocno siÄ™ rozwijajÄ… na caÅ‚ym Å›wiecie. CaÅ‚y czas obserwujemy gigantów tej branży, którzy przejmujÄ… kolejne mniejsze firmy. DziÅ› pojawiÅ‚a siÄ™ informacja, że Twitter przejÄ…Å‚ aplikacjÄ™ do tworzenia podcastów Breaker.Â
Do liderów rynku należy Spotity, który również ma za sobÄ… kilka przejęć. Na poczÄ…tku 2019 roku zainwestowaÅ‚ w Gimlet, (producenta podcastów) oraz w Anchor (firmÄ™ umożliwiajÄ…cÄ… tworzenie, publikowanie oraz monetyzacjÄ™ treÅ›ci audio). Natomiast w drugiej poÅ‚owie 2019 roku firma zainwestowaÅ‚a w SoundBetter (marketplace do produkcji muzyki dla artystów, producentów i muzyków). Nic wiÄ™c dziwnego, że Amazon chce gonić konkurencjÄ™.Â