– Z przyjemnością informujemy, że Wondery podpisał umowę o dołączeniu do Amazon Music. Wondery jest innowacyjnym wydawcą podcastów z historią tworzenia i produkcji najwyżej ocenianych podcastów, które bawią i edukują słuchaczy, w tym Dirty John, Dr. Death, Business Wars i The Shrink Next Door – czytamy w komunikacie Amazona.
Amazon tym samym realizuje swój plan o poszerzeniu swojej oferty w Amazon Music. Gigant chce oferować swoim słuchaczom nie tylko muzykę ale również podcasty. Tym samym firma rozpoczyna walkę o rynek z takimi podmiotami jak Spotify czy Apple. Amazon poinformował również, że z punktu widzenia słuchaczy Wondery nic się nie zmieni, nadal będą mieli dostęp do wszystkich treści.
– Amazon Music uruchomił podcasty we wrześniu 2020 roku i wraz z Wondery mamy nadzieję przyspieszyć rozwój i ewolucję podcastów. Jest to kluczowy moment, aby zaoferować w Amazon Music coś więcej niż tylko muzykę – czytamy dalej w komunikacie.
Czas na podcasty
Podcasty to niekwestionowany trend w ostatnich czasach. Mimo, że rynek ten dopiero się kształtuje, zdążył już zdobyć zainteresowanie największych firm technologicznych na świecie.
– Na jeden podcast przypada kilka kanałów na YouTubie i kilkanaście blogów, więc jest to wciąż rynek zdecydowanie mniej konkurencyjny, mimo że podcasty na świecie są już od kilkunastu lat. Dodatkowo wciąż jest wiele obszarów, zwłaszcza w przypadku podcastów nagrywanych po polsku, które są słabo zagospodarowane. Jednocześnie rynek bardzo szybko się rozwija. W ciągu ostatnich dwóch lat zainteresowanie podcastami w Polsce podwoiło się, jesteśmy też na 8. miejscu na świecie, jeżeli chodzi o tempo pojawiania się nowych podcastów – mówił w rozmowie z nami Marek Jankowski z Mała Wielka Firma. Tutaj przeczytasz cały wywiad.
Giganci przejmują mniejsze podmioty
Podcasty w ostatnich latach bardzo mocno się rozwijają na całym świecie. Cały czas obserwujemy gigantów tej branży, którzy przejmują kolejne mniejsze firmy. Dziś pojawiła się informacja, że Twitter przejął aplikację do tworzenia podcastów Breaker.
Do liderów rynku należy Spotity, który również ma za sobą kilka przejęć. Na początku 2019 roku zainwestował w Gimlet, (producenta podcastów) oraz w Anchor (firmę umożliwiającą tworzenie, publikowanie oraz monetyzację treści audio). Natomiast w drugiej połowie 2019 roku firma zainwestowała w SoundBetter (marketplace do produkcji muzyki dla artystów, producentów i muzyków). Nic więc dziwnego, że Amazon chce gonić konkurencję.