Answear.com planuje zadebiutować na GPW 8 stycznia 2021 roku

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Answear.com planuje zadebiutować na GPW 8 stycznia 2021 roku

Udostępnij:

Po udanej publicznej ofercie akcji Answear.com zebrało blisko 45 mln złotych, a wartość całej oferty wyniosła przeszło 80 mln złotych. Teraz firma szykuje się do debiutu na GPW, który ma się odbyć 8 stycznia 2021 roku. 

Gdy Answear.com szykowało się do IPO szacowano, że maksymalna cena akcji może wynosić nawet 36,5 złotych. Gdyby tak się stało firma zgarnęłaby blisko 159 mln złotych, a jej wycena mogłaby osiągnąć poziom 645 mln złotych. Ostatecznie jednak cena emisyjna akcji została ustalona na 25 złotych. 

Jak czytamy w komunikacie oferta Answear.com cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów indywidualnych – liczba łącznych zapisów w tej transzy wyniosła ponad 11,4 tys., a redukcja wyniosła przeszło. 96,6 proc. Stawia to IPO Answear.com wśród najpopularniejszych tegorocznych ofert akcji wśród inwestorów indywidualnych.

– Chciałbym podziękować wszystkim inwestorom za zaufanie, docenienie naszego biznesu oraz możliwość wspólnego rozwoju Answear.com. Jestem zadowolony z zakończonej emisji akcji. Pozyskaliśmy 45 mln zł, które istotnie wzmocnią dalszy rozwój Answear.com. Kwota ta umożliwi nam realizację strategicznych celów w postaci powiększenia oferty produktowej oraz wzmocnienia świadomości marki poprzez kampanie marketingowe. Warto podkreślić, iż te dwa obszary są dla nas kluczowe i bezpośrednio przekładają się na nasze wyniki i budowę wartości Spółki – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Debiut na GPW

O planach debiutu na GPW spółka Answear.com informowała już we wrześniu tego roku. Przewidywano wtedy, że wejście na giełdę może odbyć się jeszcze przed końcem 2020 roku. Ostatecznie ustalono datę na 8 stycznia 2021 roku. 

Answear.com obecne jest w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji, Ukrainie oraz Węgrzech. Firma planuje ekspansję do Rosji, Kazachstanu, Chorwacji, Słowenii, Grecji, Litwy, Łotwy, Estonii, Serbii, Mołdawii oraz Bośni i Hercegowiny. Jak firma podaje na swojej stronie Answear.com za ostatnie 12 miesięcy (liczone do końca września 2020) odnotował 369 mln złotych przychodów oraz 23,4 mln złotych EBITDA. 

Najpierw Allegro, teraz Answear.com

Na początku października media obiegła informacja o rekordowym debiucie na GPW. Wartość oferty publicznej Allegro osiągnęła poziom 9 mld 182 mln 608 tys. 677 złotych. 

Paweł Szewczyk, wiceprezes zarządu merce.com powiedział nam wtedy, że debiut Allegro jest lokalnym potwierdzeniem tego co się dzieje na globalnych giełdach. Spółki związane z e-commerce zaczynają aktywnie poszukiwać środków na dalszy, dynamiczny rozwój. Za oceanem w sierpniu zadebiutowała na giełdzie platforma BigCommerce, a kilka tygodni temu o podobnych planach poinformował marketplace Wish.

Kiedy Answear.com zapowiedziało swój debiut (choć to zdecydowanie mniejszy gracz niż Allegro) specjaliści zaczęli łączyć te dwa wejścia na parkiet. Według nich jest to potwierdzenie tego, że e-commerce bardzo mocno się rozwija. Answear.com to kolejny polski gracz na tym rynku, który bardzo szybko zaczął myśleć o debiucie.