Kilka dni temu informowaliśmy o tym, że Allegro potwierdziło swoje plany o wejściu na giełdę. Firma poinformowała, że spodziewa się, że z emisji akcji pozyska nawet miliard złotych. Według specjalistów, być może będzie to największy debiut w historii polskiej giełdy. Choć Answear.com to zdecydowanie mniejszy gracz niż Allegro, media łączą zapowiedzi o debiucie obydwóch firm – kolejny polski gracz e-commerce, który rozwija się w bardzo szybko, myśli o GPW.
Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl Answear.com w ubiegłym roku osiągnął wzrost przychodów o 40,9 proc. do 311,2 mln zł. Cytowany Krzysztof Bajołek, prezes spółki powiedział, że wejście na giełdę to naturalny krok związany z dynamicznym rozwojem biznesu, dużą już obecną skalą działalności i jeszcze większym apetytem na przyszłość.
– Jesteśmy pierwszym graczem w segmencie elektronicznej sprzedaży odzieży i obuwia na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu osiągamy przewagę na polu rozpoznawalności marki oraz niższych kosztów marketingu. Nasi klienci doceniają nasz doskonały serwis w postaci szybkiej dostawy, łatwych zwrotów, oraz atrakcyjnego programu lojalnościowego. Jesteśmy również beneficjentami szybkiego wzrostu rynku e-commerce – powiedział Krzysztof Bajołek.