Aplikacja oparta na sztucznej inteligencji pomaga kobietom w rozwoju zawodowym. Jej autorką jest Polka

aplikacja oparta na sztucznej inteligencji pomaga kobietom w rozwoju zawodowym jej autorka jest polka
Udostępnij:
Her impact to aplikacja skierowana do kobiet w wieku 18-35, która wspiera je na drodze zawodowej. Oparta na sztucznej inteligencji proponuje użytkownikom różne ścieżki rozwoju, na podstawie wypełnionego testu kompetencji zawodowych.
fot. Martyna Galla

Her impact ma za zadanie umożliwić kobietom, w tym głównie kobietom ze środowisk wykluczonych oraz nieposiadających doświadczenia zawodowego, osiągnięcie zawodowych celów, wzmocnienie umiejętności miękkich oraz kształtowanie dobrych praktyk w biznesie przy wsparciu ekspertów i mentorów z całego świata (również mężczyzn). W aplikacji znajdziemy artykuły, wideo, podcasty i e-booki przygotowywane przez ekspertów platformy.

– Projekt narodził się w mojej głowie w ubiegłym roku. Od 2018 roku aktywnie działam na rzecz kobiet, współorganizując spotkania w ramach zainicjowanej przeze mnie grupy Young Women Leaders. Okazuje się, że młode kobiety potrzebują wsparcia w rozwoju osobistym i zawodowym. Bardzo wiele z nich korzysta z takich spotkań. Chciałam pójść o krok dalej i umożliwić im również rozwój online, dostępny całą dobę. Prace nad aplikacją zaczęłam w październiku. To była długa droga, która wiązała się z wieloma testami, ankietami i badaniami. Chciałam, aby użytkowniczki otrzymały nie tylko łatwy w obsłudze produkt ale także wysoką wartość merytoryczną – komentuje Magdalena Linke-Koszek, pomysłodawczyni projektu.

Od pomysłu do działania

Aplikacja została uruchomiona w wersji beta 23 marca 2020 roku, czyli dokładnie w czasie, gdy wszyscy zamknęli się w domach. Pandemia wywołana przez COVID-19 drastycznie zmieniła naszą rzeczywistość. Setki tysięcy osób traci pracę, a ze względu na liczne obostrzenia, kontakt międzyludzki – w tym możliwość networkingu – jest mocno ograniczona. Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich. Her impact jest w tej sytuacji doskonałą alternatywą.

Projekt Magdy okazał się sukcesem. O Her impact napisały m.in. takie magazyny jak Vogue, Forbes Women, Glamour, Fashion Business i kobieta.pl. Dotychczas w aplikacji zarejestrowało się ponad 6 tysiąca użytkowniczek z 60 różnych miast. W marcu i kwietniu Magda zorganizowała akcję #rozwijamsiedlasiebie, w której wzięło udział kilka tysięcy kobiet. Polegała ona na codziennych wirtualnych spotkaniach z ekspertami z różnych dziedzin. Udało się również nawiązać współpracę z dużymi firmami, w tym z McKinsey & Company, Douglas, Levis, PFR’em oraz instytucjami jak Lean Passion, Fundacja Kosmos dla Dziewczynek oraz Fundacja Mam Marzenie.

– Zainteresowały się nami fundusze inwestycyjne, z którymi obecnie prowadzimy negocjacje. Jeśli wszystko się powiedzie będziemy mogli w dużo szybszym czasie doprowadzić nasz projekt modułu edukacyjnego do finalizacji – dodaje Magda.

Projekt był finansowany głównie z środków własnych oraz osób prywatnych. W kwietniu rozwiązaniem zainteresował się fundusz FundedByMe ze Szwecji, który zaprosił Her impact do akcji crowdfundingowej na rzecz startupów zajmujących się walką z COVID-19. – Zajmujemy się edukacją online, umożliwiamy darmowy rozwój a w tym szczególnym czasie pandemii organizujemy dodatkowo codziennie wirtualne spotkania z ekspertami Her impact. Na dedykowanej platformie zbieramy fundusze, aby móc dalej działać i rozwijać aplikację, jak również szukamy inwestorów, którzy zainteresowani są wsparciem naszej rundy Seed – dodaje Magda.

Aplikacja działa w modelu B2B. Współpracuje z korporacjami i firmami partnerskimi, które są zainteresowane diversity&inclusion, chcą dotrzeć do młodych ludzi, oferując im szkolenia, mentoring i co istotne pracę. Dodatkowo działa w modelu cross-sellingowym, umożliwiając firmom sprzedaż produktów w dedykowanym kanale Her Card. W przyszłości uruchomiony będzie także kolejny model – B2C czyli płatna, miesięczna subskrypcja.

Kobiety w biznesie

Mimo że kobiety stanowią połowę rynku pracowniczego, zajmują one tylko 17% wszystkich stanowisk wyższego szczebla. Her impact odpowiada na problem niskiej reprezentacji kobiet w biznesie. Magda pracując w korporacji, odczuwała sporą trudność w rozwoju swoich kompetencji. Brakowało jej wsparcia i mentoringu od kobiet, które były w podobnej sytuacji, jak i tych bardziej doświadczonych. Szukała możliwości rozwoju, jednak nie znalazła żadnej społeczności, która wspierałaby młode kobiety w podobnej sytuacji. Postanowiła więc sama zmienić tę rzeczywistość.

Strategicznym celem rozwoju Her impact jest budowa nowej grupy kobiet na rynku pracy – świadomych, zmotywowanych, wspierających i kompetentnych, zwiększenie pewności siebie młodych kobiet – na uniwersytetach, w miejscach pracy i w życiu codziennym jak również pomoc kobietom znajdującym się na początku drogi zawodowej w prawidłowym ustawieniu priorytetów i skupieniu się na świadomym budowaniu własnej kariery.

– Podjęliśmy już rozmowy z samorządami w celu aktywizacji zawodowej kobiet z mniejszych miejscowości oraz ze środowisk wykluczonych. Chcemy oferować pomoc w procesie zmiany ścieżki kariery dla kobiet na rozstaju dróg, zarówno tych zawodowych jak i prywatnych – dodaje Magda.

Aplikacja odpowiada na problem, który rzeczywiście istnieje na rynku i został potwierdzony badaniami. Wokół aplikacji zgromadzonych jest ponad 60 ekspertów z 7 krajów. Są to osoby zajmujące wysokie stanowiska w biznesie.