fot. Martyna Galla
Her impact ma za zadanie umożliwić kobietom, w tym głównie kobietom ze środowisk wykluczonych oraz nieposiadających doświadczenia zawodowego, osiągnięcie zawodowych celów, wzmocnienie umiejętności miękkich oraz kształtowanie dobrych praktyk w biznesie przy wsparciu ekspertów i mentorów z całego świata (również mężczyzn). W aplikacji znajdziemy artykuły, wideo, podcasty i e-booki przygotowywane przez ekspertów platformy.
– Projekt narodził się w mojej głowie w ubiegłym roku. Od 2018 roku aktywnie działam na rzecz kobiet, współorganizując spotkania w ramach zainicjowanej przeze mnie grupy Young Women Leaders. Okazuje się, że młode kobiety potrzebują wsparcia w rozwoju osobistym i zawodowym. Bardzo wiele z nich korzysta z takich spotkań. Chciałam pójść o krok dalej i umożliwić im również rozwój online, dostępny całą dobę. Prace nad aplikacją zaczęłam w październiku. To była długa droga, która wiązała się z wieloma testami, ankietami i badaniami. Chciałam, aby użytkowniczki otrzymały nie tylko łatwy w obsłudze produkt ale także wysoką wartość merytoryczną – komentuje Magdalena Linke-Koszek, pomysłodawczyni projektu.
Od pomysłu do działania
Aplikacja została uruchomiona w wersji beta 23 marca 2020 roku, czyli dokładnie w czasie, gdy wszyscy zamknęli się w domach. Pandemia wywołana przez COVID-19 drastycznie zmieniła naszą rzeczywistość. Setki tysięcy osób traci pracę, a ze względu na liczne obostrzenia, kontakt międzyludzki – w tym możliwość networkingu – jest mocno ograniczona. Obecna sytuacja jest trudna dla wszystkich. Her impact jest w tej sytuacji doskonałą alternatywą.
Projekt Magdy okazał się sukcesem. O Her impact napisały m.in. takie magazyny jak Vogue, Forbes Women, Glamour, Fashion Business i kobieta.pl. Dotychczas w aplikacji zarejestrowało się ponad 6 tysiąca użytkowniczek z 60 różnych miast. W marcu i kwietniu Magda zorganizowała akcję #rozwijamsiedlasiebie, w której wzięło udział kilka tysięcy kobiet. Polegała ona na codziennych wirtualnych spotkaniach z ekspertami z różnych dziedzin. Udało się również nawiązać współpracę z dużymi firmami, w tym z McKinsey & Company, Douglas, Levis, PFR’em oraz instytucjami jak Lean Passion, Fundacja Kosmos dla Dziewczynek oraz Fundacja Mam Marzenie.
– Zainteresowały się nami fundusze inwestycyjne, z którymi obecnie prowadzimy negocjacje. Jeśli wszystko się powiedzie będziemy mogli w dużo szybszym czasie doprowadzić nasz projekt modułu edukacyjnego do finalizacji – dodaje Magda.
Projekt był finansowany głównie z środków własnych oraz osób prywatnych. W kwietniu rozwiązaniem zainteresował się fundusz FundedByMe ze Szwecji, który zaprosił Her impact do akcji crowdfundingowej na rzecz startupów zajmujących się walką z COVID-19. – Zajmujemy się edukacją online, umożliwiamy darmowy rozwój a w tym szczególnym czasie pandemii organizujemy dodatkowo codziennie wirtualne spotkania z ekspertami Her impact. Na dedykowanej platformie zbieramy fundusze, aby móc dalej działać i rozwijać aplikację, jak również szukamy inwestorów, którzy zainteresowani są wsparciem naszej rundy Seed – dodaje Magda.
Aplikacja działa w modelu B2B. Współpracuje z korporacjami i firmami partnerskimi, które są zainteresowane diversity&inclusion, chcą dotrzeć do młodych ludzi, oferując im szkolenia, mentoring i co istotne pracę. Dodatkowo działa w modelu cross-sellingowym, umożliwiając firmom sprzedaż produktów w dedykowanym kanale Her Card. W przyszłości uruchomiony będzie także kolejny model – B2C czyli płatna, miesięczna subskrypcja.
Kobiety w biznesie
Mimo że kobiety stanowią połowę rynku pracowniczego, zajmują one tylko 17% wszystkich stanowisk wyższego szczebla. Her impact odpowiada na problem niskiej reprezentacji kobiet w biznesie. Magda pracując w korporacji, odczuwała sporą trudność w rozwoju swoich kompetencji. Brakowało jej wsparcia i mentoringu od kobiet, które były w podobnej sytuacji, jak i tych bardziej doświadczonych. Szukała możliwości rozwoju, jednak nie znalazła żadnej społeczności, która wspierałaby młode kobiety w podobnej sytuacji. Postanowiła więc sama zmienić tę rzeczywistość.
Strategicznym celem rozwoju Her impact jest budowa nowej grupy kobiet na rynku pracy – świadomych, zmotywowanych, wspierających i kompetentnych, zwiększenie pewności siebie młodych kobiet – na uniwersytetach, w miejscach pracy i w życiu codziennym jak również pomoc kobietom znajdującym się na początku drogi zawodowej w prawidłowym ustawieniu priorytetów i skupieniu się na świadomym budowaniu własnej kariery.
– Podjęliśmy już rozmowy z samorządami w celu aktywizacji zawodowej kobiet z mniejszych miejscowości oraz ze środowisk wykluczonych. Chcemy oferować pomoc w procesie zmiany ścieżki kariery dla kobiet na rozstaju dróg, zarówno tych zawodowych jak i prywatnych – dodaje Magda.
Aplikacja odpowiada na problem, który rzeczywiście istnieje na rynku i został potwierdzony badaniami. Wokół aplikacji zgromadzonych jest ponad 60 ekspertów z 7 krajów. Są to osoby zajmujące wysokie stanowiska w biznesie.