Aplikacja ze streszczeniami książek pozyskała finansowanie. Mentorist celuje w nowych użytkowników

Dodane: 17.09.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Mentorist to aplikacja mobilna ze streszczeniami książek. Jej twórcy właśnie zamknęli pierwszą rundę finansowania. Dzięki pozyskanym środkom zamierzają zwiększyć tempo wzrostu, rozpocząć działania marketingowe i przystosować produkt do rynku biznesowego.

– Gdy czytamy dobrą książkę „samorozwojową”, zazwyczaj wyobrażamy sobie siebie podejmującego kroki, aby zmienić coś w naszym życiu na lepsze. Niestety rzadko podejmujemy działanie. Książki są dość abstrakcyjne oraz brakuje nam dodatkowej motywacji, aby tę wiedzę wdrożyć. Dlatego postanowiłem stworzyć produkt, który w tym pomoże: aplikacja mobilna, która powie, co i jak właściwie powinno się zrobić – CEO Mentorista, Grzegorz Świerad.

Pomysł Grzegorza przekonał grupę inwestorów z klubu aniołów biznesu COBIN Angels, Bartosza Dobrzynskiego (wieloletniego szefa marketingu w Play), Igora Rusinowskiego (założyciela i prezesa Unilink), Jakuba Milera (CEO, EIT InnoEnergy CEE), Piotra Kuljona (Chief Product Officer, Makeitright) oraz Przemysława Janiszewskiego (Proxy of the Management Board – Green Building, Unibep S.A.), którzy postanowili zainwestować w startup i wspomóc jego dalszy rozwój.

– Zainwestowałem w Mentorist z trzech powodów. Po pierwsze celnie trafia w potrzeby bardzo wielu osób, które chcą się rozwijać, zmieniać coś w swoim życiu. Po drugie od początku jest rozwijany jako produkt globalny w języku angielskim. Po trzecie ma zdeterminowanego i sprawnego założyciela i szefa, który głęboko wierzy w swój produkt. Jestem przekonany, że przed Mentoristem są świetne perspektywy – mówi Bartosz Dobrzyński.

Szybsze tempo wzrostu

Obecnie z aplikacji korzysta 25 tys. aktywnych użytkowników, dziennie przybywa ponad 500 nowych. W tej chwili w aplikacji można znaleźć ponad 140 streszczenia książek w języku angielskim, między innymi „Principles: Life and Work” Raya Dalio czy „The 4-Hour Workweek” Timothy’ego Ferrisa. Sukcesywnie są też dodawane wersje audio.

Celem założycieli na najbliższe miesiące jest więc zwiększyć tempo wzrostu. Dzięki inwestycji będą mogli rozpocząć działania marketingowe na znacznie szerszą skalę oraz przystosować produkt do rynku biznesowego.

Równocześnie kluczowe jest poszerzenie zakresu oferowanej wiedzy oraz elementów grywalizacji, które ułatwią przyswajanie wiedzy i wprowadzanie jej w życie. Twórcy Mentorist wierzą, że takim produktem będą wkrótce zainteresowane duże firmy, które chcą stawiać na rozwój kadr.

Na zdjęciu: Grzegorz Świerad, CEO Mentorista | fot. materiały prasowe