Aplikacje z najlepszym designem #1

Dodane:

Adam Łopusiewicz Adam Łopusiewicz

Udostępnij:

Według znanej blogerki Moniki Mikowskiej najciekawsze są aplikacje spełniające trzy wymagania. Powinny być piękne, proste i praktyczne. Takie właśnie narzędzia postaraliśmy się zebrać w naszych zestawieniach. W nowym cyklu specjaliści ocenią trzy aplikacje z najlepszym designem. Polecamy!

Według znanej blogerki Moniki Mikowskiej najciekawsze są aplikacje spełniające trzy wymagania. Powinny być piękne, proste i praktyczne. Takie właśnie narzędzia postaraliśmy się zebrać w naszych zestawieniach. W nowym cyklu specjaliści ocenią trzy aplikacje z najlepszym designem. Polecamy!

fot. Fotolia | Drugą część cyklu znajdziecie pod tym adresem.

Honest, to startup stworzony przez Jessicę Albę i autora popularnych książek dla dzieci Christophera Gavigana. Pomysłodawcy stworzyli własną linię bezpiecznych produktów dla dzieci, które sprzedają poprzez swoją platformę. Kilka tygodni temu udostępnili też aplikację mobilną HonestBaby. Aplikacja jest dostępna do pobrania za darmo na urządzenia z systemem iOS.

Monika Mikowska

Konsultanka ds. marketingu mobilnego i mobile UX. Obecnie Chief Sales & Marketing Officer w mobee dick. Prowadzi bloga jestem.mobi.

 

 

Aplikacja ta posiada lekką, stonowaną kolorystykę i czytelne treści. Dobrze zaprojektowany interfejs wspiera szybkie zorientowanie się jak działa i do czego służy. Styl i klimat aplikacji pasuje do jej przeznaczenia. Widać, że dolne menu jest inspirowane Path, ale to fajny zabieg – HonestBaby wciąż zachowuje swój własny charakter.

Aplikacji dla młodych rodziców, rejestrujących aktywności życiowe małych dzieci jest wiele, ale ta faktycznie jest najładniejsza ze wszystkich, które znam.

Marcin Zaremba

Head of Business LoveMobile (Grupa o2, Lovemobile.pl)

 

 

 

Ładna aplikacja inspirowana interfejsem Path. Czasami robi to nieudolnie czego efektem jest duży chaos w prezentowaniu danych na ekranie głównym połączony ze zbędnymi ozdobnikami graficznymi. Przykładem może być tło górnej belki w lewym menu. Te błędy wynikają moim zdaniem z próby utrzymania spójności z brandem funkcjonującym także w innych kanałach.

Michał Galubiński

Grafik, designer, projektant, prawie od samego początku (1994/95) polskiego internetu. Znany sporej grupie jako „misz”. Obecnie właściciel kilku marek, małej agencji kreatywnej oraz twórca dwóch nowych aplikacji approveapp.com i edetailing.com.pl.

 

Funkcjonalnie jest jak najbardziej ok. Od razu widać timeline, wiadomo jak dodać informacje i ikonografia też została dobrana prawidłowo. Nawigacja, identyczna jak w dużej liczbie aplikacji, nie sprawia problemu … i to tyle dobrego.

Graficznie jest tak sobie, nie ma żadnej zadry w projekcie, wszystko jest poprawne i tylko poprawne. Żadnych ciekawych elementów, żadnych (nie daj Boże) ciekawych rozwiązań a grafika na przeciętnym nijakim poziomie. Ja od aplikacji na iPhone oczekuje znacznie więcej. Oczekuję, że aplikacja poza łatwością funkcjonowania da jeszcze coś więcej (jeśli nie jest to np. apka banku). Tu zdecydowanie został zmarnowany potencjał wdzięcznego tematu, jakim są dzieci.


Według znanej blogerki Moniki Mikowskiej najciekawsze są aplikacje spełniające trzy wymagania. Powinny być piękne, proste i praktyczne. Takie właśnie narzędzia postaraliśmy się zebrać w naszych zestawieniach. W nowym cyklu specjaliści ocenią trzy aplikacje z najlepszym designem. Polecamy!

MindSnacks to startup branży edukacyjnej. Jego pomysłodawcy tworzą dedykowane aplikacje do nauki języków obcych. Każda z nich oparta jest o elementy grywalizacji przez co świetnie spełnia swoją rolę. Poniżej zaproszeni eksperci ocenią produkcję zespołu pt. Learn German – MindSnacks. Aplikacja jest dostępna do pobrania za darmo na urządzenia z systemem iOS.

Monika Mikowska

Konsultanka ds. marketingu mobilnego i mobile UX. Obecnie Chief Sales & Marketing Officer w mobee dick. Prowadzi bloga jestem.mobi.

 

 

Świetna realizacja, mucha nie siada (choć lepiej powiedzieć – „żaba jęzora nie wywala” :). Język niemiecki do najdźwięczniejszych nie należy, ale w takiej oprawie jego nauka będzie czystą przyjemnością. Learn German świetnie podkreśla, że jest skierowana do młodych odbiorców. Zabawne, dobrze narysowane postaci, ładne animacje i ogólny „growy” klimat grafiki sprawia, że dzieciaki ją kochają. Postać rybki, która zdechła i poszła do nieba za nieznajomość słówka niemieckiego – rozbrajająca.

Aplikacja zdecydowanie 3P (Piękna, Prosta i Praktyczna)! Poza tym, stanowi genialny przykład zgamifikowania procesu nauki słówek z języka obcego!

Marcin Zaremba

Head of Business LoveMobile (Grupa o2, Lovemobile.pl)

 

 

 

Fatalna ikonka. W środku jest już coraz lepiej – aplikacja ma mnóstwo animowanych elementów, które o dziwo działają bardzo płynnie i cieszą oko. Jedyny większy negatyw jaki znalazłem to dosyć swobodne stosowanie przez autorów różnych fontów i ich wariacji (italiki).

Michał Galubiński

Grafik, designer, projektant, prawie od samego początku (1994/95) polskiego internetu. Znany sporej grupie jako „misz”. Obecnie właściciel kilku marek, małej agencji kreatywnej oraz twórca dwóch nowych aplikacji approveapp.com i edetailing.com.pl.

 

Nie lubię jak aplikacja się wykrzacza co chwila. Niestety zalogowanie się przez Facebook okazało się pokonać deweloperów – na początek zgrzyt. Dopiero za trzecim podejściem udaje się i wchodzę do MindSnacks.

Aplikacja ma swój styl przygotowany pod młodszych odbiorców, acz i ja się lekko uśmiechnąłem podczas nauki. Pomysł połączenia gry z nauką języka bardzo dobry, funkcjonalność niezła, choć uważam, że rzeczy wymagające dłuższego tłumaczenia nie są dobrze zaprojektowane. Ciut brak pomysłu na nawigację, ale poza tym elementem wszystko ładnie dopracowane i przemyślane.


Według znanej blogerki Moniki Mikowskiej najciekawsze są aplikacje spełniające trzy wymagania. Powinny być piękne, proste i praktyczne. Takie właśnie narzędzia postaraliśmy się zebrać w naszych zestawieniach. W nowym cyklu specjaliści ocenią trzy aplikacje z najlepszym designem. Polecamy!

JustFamily to aplikacja dla wszystkich tych co cenią sobie prywatność, a jednocześnie lubią dzielić się swoim życiem prywatnym. Sama nazwa wskazuje na grupę docelową użytkowników, którą są rodziny. JustFamily, to portal społecznościowy, w którym dostęp do naszych informacji, zdjęć i tego co lubimy mają wyłącznie spokrewnione z nami osoby. Aplikacja dostępna do pobrania za darmo na urządzenia z systemem iOS.

Monika Mikowska

Konsultanka ds. marketingu mobilnego i mobile UX. Obecnie Chief Sales & Marketing Officer w mobee dick. Prowadzi bloga jestem.mobi.

 

 

Design tej aplikacji jest poprawny, wykorzystujący rozwiązania sprawdzone w innych, bardziej popularnych aplikacjach. JustFamily czerpie z Facebooka, Sparrowa, przez co brakuje jej własnego stylu. Wersja webowa ma charakter eleganckiego albumu, czego brakuje w wersji iOS. Niemniej, aplikacja jest czytelna i miła dla oka.

JustFamily wyróżnia się ładną ikonografią w aplikacji i animacjami UI. Moją uwagę zwróciła też przejrzysta i czytelna karta dodawania nowego zdjęcia/ video. Tu najbardziej podoba mi się projekt belki z 3 ikonami (notatki, zdjęcie, film). Plus za minimalizm i wyczyszczenie interfejsu ze zbędnych elementów. Na koniec też plus za dopasowanie do iPhone’a 5.

Marcin Zaremba

Head of Business LoveMobile (Grupa o2, Lovemobile.pl)

 

 

 

Ikona to małe, skeumorficzne dzieło sztuki, ale przy swoim rozmiarze na telefonie całkowicie traci swój przekaz. W środku aplikacja jest estetyczna, pomijając boczne menu, które razi niewykorzystaną przestrzenią (fonty są za małe w stosunku do szerokości menu, faktura tła dodatkowo psuje efekt).

Michał Galubiński

Grafik, designer, projektant, prawie od samego początku (1994/95) polskiego internetu. Znany sporej grupie jako „misz”. Obecnie właściciel kilku marek, małej agencji kreatywnej oraz twórca dwóch nowych aplikacji approveapp.com i edetailing.com.pl.

 

Pod względem wizualnym jest czasem fajnie, detale bardzo fajne. Ja bym się jednak przyczepił, że często ta „fajność” między sobą się gryzie. Brakuje mi w niej jakiejś spójności, elementu łączącego całość graficznie. Wchodząc coraz głębiej w aplikację robi się coraz mniej ciekawie. Widzimy coraz więcej elementów systemowych, które kompletnie nie pasują do wcześniejszych ekranów.

Aplikacja znów dla mnie nie jest zrozumiała, właściwie nie rozwiązuje żadnej mojej potrzeby/problemu. Kolejny timeline z akcjami, ani to pamiętnik ani social (rozumiem że rodzina miała by się dzielić wiadomościami). Ja bym widział drzewo genealogiczne jako podstawę takiej aplikacji + obserwowanie aktywności w innych serwisach, wtedy by to dla mnie miało ręce i nogi.

Mamy nadzieję, że cykl przypadnie Wam do gustu. Jeśli znacie świetnie zaprojektowane aplikacje, to przysyłajcie linki do nich na adres [email protected]. Miłego tworzenia pięknego designu!