Apple Music jest już dostępne na Androidzie. Usługa kosztuje blisko 10 dolarów za miesiąc

Dodane:

Adam Sawicki, Redaktor prowadzącyRedaktor prowadzący MamStartup Adam Sawicki

Udostępnij:

Zaraz po tym, jak Apple Music pojawiło się na urządzeniach z systemem iOS, zarząd spółki informował, że serwis muzyczny trafi również do sklepu Google Play. I faktycznie, usługa jest już dostępna dla użytkowników obsługujących sprzęt na Androidzie. Pytanie tylko, czy zechcą za nią płacić?

Apple Music na Androida

Blisko pięć miesięcy temu Apple weszło na rynek streamingu muzycznego i uruchomiło usługę, która działa podobnie jak szwedzki serwis Spotify. Mowa o Apple Music, aplikacji dotychczas dostępnej jedynie dla użytkowników urządzeń wyposażonych w system iOS. Platforma muzyczna od Apple’a trafiła właśnie do sklepu Google Play i mogą korzystać z niej także internauci obsługujący sprzęt na Androidzie.

Przez pierwsze trzy miesiące mogą oni bezpłatnie testować serwis, a po okresie próbnym, podobnie zresztą jak w przypadku posiadaczy iPhone’ów, przyjedzie im wykupić miesięczny abonament w wysokości 9,99 dolarów. Póki co Apple Music dla Androida jest jeszcze w wersji beta, dlatego można spodziewać się, że platforma będzie na bieżąco udoskonalana. Obecnie brakuje jej możliwości wyświetlania wideoklipów i wyboru, z poziomu aplikacji, pakietu rodzinnego.

Płacić, czy nie płacić?

Dla koncernu z Cupertino udostępnienie Apple Music w sklepie Google Play jest szansą na pozyskanie dodatkowych użytkowników. Jak na razie z usługi korzysta 15 milionów osób z czego 6,5 milina płaci już za dostęp do aplikacji. W sierpniu Eddy Cue, dyrektor ds. oprogramowania i usług w Apple, chwali się, że serwis muzyczny jest testowany przez 11 milionów użytkowników. Można wiec mówić o pierwszym sukcesie spółki na rynku streamingu: testujących przybyło, a spora ich część po upływie bezpłatnego okresu próbnego dalej pozostaje przy usłudze.

Oczywiście powyższe statystyki dotyczą jedynie posiadaczy iPhone’ów i iPadów, których urządzenia „z marszu” mają zainstalowaną aplikację Apple Music. Zespołowi zarządzanemu przez Tima Cooka łatwiej wiec jest przekonać ich do korzystania z platformy. Inaczej z kolei ma się sprawa w przypadku osób obsługujących sprzęt na Androidzie – ich trzeba przekonać, aby najpierw pobrali aplikację z Google Play, a potem, żeby co miesiąc za nią płacili. Tylko czy zechcą to robić mając do wyboru m.in. Spotify, gdzie można uniknąć płatnego abonamentu godząc się na emisję reklam?