fot. Małgorzata Kotkowicz
Zgłoszenia przyjmowane są tylko do 23:59 w niedzielę 20 maja 2018 roku.
Gala finałowa wraz z wyborem zwycięzców nastąpi 7 czerwca 2018 roku. Odbędzie się ona na warszawskiej Pradze, w budynku Google Campus.
Dziesięciolecie Aulerów
Aula Polska to najstarszy barcamp w Polsce czyli seria spotkań zrzeszających osoby zainteresowane e-przedsiębiorczością, a w szczególności startupów technologicznych. Jego historia sięga 2007 roku.
Pierwsze wręczenie Aulerów miało miejsce w 2009 roku w Warszawie i od tego czasu co roku nagrody przyznawane są najciekawszym polskim startupom. Wśród jurorów są inwestorzy, przedstawiciele średniego i dużego biznesu oraz przedstawiciele środowisk i organizacji startupowych.
Trafne wybory jury
Do tej pory wręczono 37 nagród, z czego 5 to nagrody specjalne przyznane za zasługi dla środowiska startupowego. Laureatami specjalnych Aulerów są: Rafał Agnieszczak – przedsiębiorca, anioł biznesu, mentor; Maciej Jankowski – działacz środowiska startupowego w województwie Zachodniopomorskim; Migam – startup rozwijający technologie i usługi pomagające osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym; Akademia Leona Koźmińskiego – uczelnia wyższa skupiająca się na szerzeniu wiedzy o przedsiębiorczości; Bartłomiej Gola – inwestor VC, działacz środowiska startupowego z Poznania.
Jury Aulerów rzadko myli się w swoich wyborach, ponieważ tylko dwie firmy nagrodzone Aulerem nie dotrwały do 2018 roku, za to aż sześciu laureatów zdążyło sprzedać swoje startupy, a jeden zadebiutował na rynku Newconnect. Mało który konkurs dla startupów może pochwalić się taką przeżywalnością firm. Pełna lista laureatów i rok otrzymania nagrody znajduje się tutaj.
Cel – dotrzeć do wszystkich miast
Z okazji dziesiątej edycji, organizatorzy Aulerów zainicjowali nowy projekt – wsparcie promocyjne w miastach, nie tylko w mediach branżowych, aby nagroda zaczęła być kojarzona szerzej w społeczeństwie. Pierwsze trzy miasta, które dołączyły w 2018 to Kraków, Lublin oraz Warszawa. We wszystkich tych miastach w środkach komunikacji miejskiej prezentowane były reklamy Aulerów. Organizatorzy liczą, że z czasem do akcji dołączy więcej miast, a może nawet wszystkie miasta powiatowe, co pozwoli przeprowadzić akcję zwiększającą świadomość tego czym jest środowisko startupowe.
Artur Kurasiński, organizator Auli Polskiej i Aulerów śmiało patrzy w przyszłość – Przez dziesięć lat udało nam się wypracować rozpoznawalność i uznanie dla marki Aulerów w środowisku startupowym. Nagradzamy spółki, które w kolejnych latach tworzą w Polsce i zagranicą miejsca pracy, powiększają Polskie PKB, a co najważniejsze dla nas – stają się naszymi wizytówkami w świecie technologii. Nasz cel na kolejną dekadę to zwiększenie rozpoznawalności Aulerów w Polsce poza środowiskiem startupowym, aby poprzez to tłumaczyć czym są startupy i dla kogo jest to droga zawodowa. Chcemy być przyczynkiem do współpracy między miastami i ich ekosystemami przedsiębiorców, bo w wielu miejscach w Polsce powstają ciekawe firmy, które często są bardziej rozpoznawalne za granicą niż w swoim kraju. My chcemy tych najlepszych wyszukiwać i nagradzać.