Aż 41% eSklepów to ZDOBYWCY – segmentacja sklepów internetowych

Dodane:

MamStartup logo Mam Startup

Udostępnij:

Mimo spowolnienia gospodarczego eCommerce nadal prężnie się rozwija. Na taki stan rzeczy wpływają bez wątpienia postawy, jakie wobec prowadzenia działalności przyjmują właściciele sklepów internetowych.

Mimo spowolnienia gospodarczego eCommerce nadal prężnie się rozwija. Na taki stan rzeczy wpływają bez wątpienia postawy, jakie wobec prowadzenia działalności przyjmują właściciele sklepów internetowych.

Segmentacja rynku przygotowana przez Cube Research w badaniu “Co nakręca eCommerce?”, pokazuje, że 41% rynku zajmują ZDOBYWCY, pragnący aby ich sklep stał się najlepszy w branży. Właściciele sklepów internetowych mają bardziej śmiałe i dalekosiężne wizje niż przedstawiciele tradycyjnych small biznesów, ankietowani przez Fundację Kronenberga, gdzie ZDOBYWCY stanowili tylko 11%.

28% eSklepów znalazło się w segmencie AKTYWNI, który stanowią właściciele chcący rozwijać sklep w oparciu o swoją wiedzę i doświadczenie. W branży tradycyjnych przedsiębiorstw, AKTYWNI to 40% badanych. Kolejne segmenty wśród sklepów internetowych to NAŚLADOWCY – podpatrujący rozwiązania konkurencji – stanowiący 22% badanych (w tradycyjny biznesie 8%), oraz PASYWNI, którym wystarczy zachowanie status quo, gdyż sklep nie jest dla nich całym życiem – 8% sklepów (w tradycyjnym biznesie ten segment stanowi aż co czwarta firma – 25%).

Ostatni segment NA WYLOCIE to tylko 1% eCommerce. Stanowią go właściciele sklepów, którzy postawili na swoim biznesie krzyżyk i planują przestawić się na innego rodzaju działalność. Co ciekawe, w tradycyjnym biznesie do tego segmentu należy więcej niż co dziesiąty przedsiębiorca (11%).

Nasze badania pokazują, że rynek eCommerce w Polsce ciągle jeszcze jest w młodzieńczej, pełnej energii fazie rozwoju – twierdzi Michał Berezowski z Cube Research, firmy która przeprowadziła projekt. W świetle raportu, właściciele sklepów internetowych na tle kierujących tradycyjnymi firmami są bardziej entuzjastyczni i optymistyczni. Mniej obawiają się o swój biznes, tworzą bardziej ambitne plany i nie zrażają się pojawiającymi się trudnościami.

W badaniu wzięły udział 463 sklepy internetowe, wylosowane spośród ponad 9 tys. sklepów. Struktura firm, które wzięły udział w badaniu odpowiada strukturze eCommerce w analogicznych projektach przeprowadzonych w Polsce. Termin badania: 27 maj – 6 czerwca 2013. Metoda: ankieta CAWI ( badanie online). Wykorzystano dane: „Mikroprzedsiębiorczość w Polsce” badanie zrealizowane na zlecenie Fundacji Kronenberga przy CitiHandlowy.

źródło: informacja prasowa