Na zdjęciu: Piotr Widacki, dyrektor zarządzający w BGŻ BNP Paribas
– Wierzymy, że to dopiero początek naszej współpracy z bankiem BGŻ BNP Paribas – mówi Szymon Pawlica, dyrektor generalny Vintom. Jego startup oferuje kompleksowe rozwiązania do komunikacji z klientami. Wykorzystuje do tego automatycznie generowane i spersonalizowane wideo, które mają wspierać kanały sprzedaży i w efekcie zwiększać liczbę lojalnych klientów. Po to narzędzie sięgnął właśnie bank BGŻ BNP Paribas.
Angażujące wideo
Zanim jednak doszło do tego wdrożenia, testowano możliwości Vintom. – Nasza współpraca z bankiem BGŻ BNP Paribas pozwoliła na całościowe spojrzenie na procesy biznesowe w banku i zidentyfikowanie tych najważniejszych z punktu widzenia wpływu na efekty, które w naszym przekonaniu warto usprawnić, dzięki angażującej komunikacji video – wyjaśnia Pawlica. Według danych z modułu analitycznego startupu, „ponad 86 proc. klientów ogląda filmy personalizowane co najmniej w połowie”.
Chwali się także, że podczas kampanii realizowanej dla banku okazało się, że wskaźnik otwartości do kliknięć (CTOR) osiągnął poziom 62 procent i jest nieporównywalnie wyższy w stosunku do wyników jakie uzyskuje się podczas kampanii mailowych. Do tego „znakomita większość odbiorców pamięta film i podejmuje pożądane działania nawet do trzech miesięcy po jego obejrzeniu”. Materiały wideo mają więc być bardziej angażujące.
Kolejne wdrożenie
– Poszukiwaliśmy rozwiązań, które z jednej strony wpłyną na zwiększenie efektywności sprzedaży, a z drugiej nie będą uciążliwe dla naszych klientów. Wykorzystanie tego typu narzędzi, jakie oferuje Vintom, jest pierwszym krokiem do większej personalizacji oferty i jeszcze bardziej indywidualnego podejścia do klienta – mówi Radosław Kozłowski, dyrektor departamentu sprzedaży i marketingu online w banku BGŻ BNP Paribas.
Dodaje, że poprzez współpracę ze startupem chce zwiększyć rozpoznawalność spółki „jako innowacyjnej organizacji finansowej i wykorzystać spersonalizowaną komunikację video w przeprowadzanych kampaniach informacyjnych, marketingowych lub sprzedażowych z dokładnie mierzalną skutecznością”. Niemniej partnerstwo z Vintom nie jest pierwszym wdrożenim startupowego rozwiązania jakiego podjął się bank.
Bez akceleracji, bez inwestycji
Pod koniec minionego roku BGŻ BNP Paribas informował, że „w trakcie projektu przebudowy procesu kredytowego dla segmentu małych i średnich przedsiębiorstw, zaistniała potrzeba zastosowania inteligentnego systemu OCR, który byłby w stanie rozpoznać dane z dokumentów”. Bank sięgnął wówczas po rozwiązanie NuDelta.
Wcześniej z kolei przedstawiciele organizacji finansowej poszukiwali wśród startupów 20 partnerów biznesowych, ale w przeciwieństwie do innych podmiotów w tym segmencie, nie chcieli ich wchłaniać. – Nie chcemy być inwestorem. Nie mamy programu akceleracyjnego. Chcemy być klientem prężnie rozwijających się młodych firm z sektora PSD2 – mówił Piotr Widacki, dyrektor zarządzający w banku BGŻ BNP Paribas.