Na zdjęciu: Piotr Widacki, dyrektor zarządzający w BGŻ BNP Paribas
Bez akceleracji
Bank BGŻ BNP Paribas poszukuje startupów oferujących rozwiązania w zakresie PSD2, czyli dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej dotyczącej usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego. Przedstawiciele spółki tłumaczą, że dyrektywa ta znacząco wpłynie na kształt usług płatniczych i tym samym na działalność między innymi banków, organizacji płatniczych oraz podmiotów oferujących karty paliwowe.
Stawiają więc na projekty, które są już po pierwszych wdrożeniach. Ich twórcy wezmą udział w programie pilotażowym, gdzie przetestują swoje rozwiązania i staną przed szansą na kolejne wdrożenia. – Nie chcemy być inwestorem. Nie mamy programu akceleracyjnego. Chcemy być klientem prężnie rozwijających się młodych firm z sektora PSD2 – mówi Piotr Widacki, dyrektor zarządzający w Banku BGŻ BNP Paribas.
45 minut na prezentację
Dodaje, że bank współpracuje z coraz większą liczbą startupów oraz że buduje silną sieć kontaktów i znajduje coraz więcej ciekawych rozwiązań, które mogą być użyteczne dla jego klientów. Obecnie zależy mu przede wszystkim na innowacyjnych modelach płatności opartych o różne instrumenty płatnicze, a także na rozwiązaniach dotyczących systemu obsługi rachunków, m.in. zmieniających sposób logowania się do bankowości internetowej.
Przedstawiciele banku BGŻ BNP Paribas wyjaśniają, że podczas konferencji Impact fintech’17 w Katowicach (6-7 grudnia) startupy będą mieć po 45 minut na zaprezentowanie swoich technologii. Wcześniej tylko należy do 30 listopada przesłać swoje zgłoszenie wraz z prezentacją startupu i oferowanych usług na adres [email protected].
Kolejny raz
Nie pierwszy raz BGŻ BNP Paribas poszukuje startupów. – Śmiało mogę powiedzieć, że kolejne już spotkanie w ramach Office Hours jest wyjątkowe. Po pierwsze odbędzie się podczas kongresu Impact fintech’17 – wydarzenia na skalę europejską, które gromadzi światowej klasy ekspertów. Po drugie, tradycyjnie podczas Office Hours spotykamy się z dziesięcioma startupami, tym razem wybierzemy aż dwadzieścia firm z sektora PSD2 – mówi Piotr Widacki. Wcześniej bank poszukiwał twórców projektów z sektora Agro i HR.
Oprócz tego ze startupami współpracuje także PKO BP. Na początku roku bank przejął warszawską firmę Zencard, która nie potrafiła osiągnąć efektu skali. Przejęcie to miało ułatwić spółce zrealizowanie tego celu przez dostęp do bazy klientów banku, na którą składa się pół miliona przedsiębiorstw i siedem milionów klientów indywidualnych.