Bank Gospodarstwa Krajowego korzysta z Emplocity do rekrutacji praktykantów

bank gospodarstwa krajowego korzysta z emplocity do rekrutacji praktykantow
Udostępnij:
Emplocity zaprojektowało i wdrożyło nową umiejętność inteligentnego bota rekrutacyjnego. Od teraz Emplobota można wykorzystywać do pozyskiwania kandydatów na staże i praktyki studenckie.

Rozwiązanie dostarczone przez firmę Emplocity powstało w odpowiedzi na specyficzną potrzebę rekruterów jaką jest pozyskiwanie kandydatów na regularnie organizowane praktyki studenckie.

– Premiera rozwiązania nieprzypadkowo pokrywa się ze szczytem wiosennych targów pracy. To wtedy firmy mierzą się z wyzwaniem pozyskania leadów rekrutacyjnych od studentów odwiedzających ich stoiska. Wykorzystanie Emplobota pozwala szybko „złapać” kontakt z kandydatem, który po zeskanowaniu kodu natychmiast rozpoczyna wstępną rozmowę rekrutacyjną na Messengerze. Rozszerzenie możliwości naszego bota było kwestią czasu. Od dawna obserwowaliśmy rynek i widzieliśmy ogromny potencjał w tym obszarze. Dlatego z przyjemnością uruchomiliśmy rozwiązanie kiedy tylko pojawiło się zapytanie od Banku Gospodarstwa Krajowego – mówi Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.

Od lat studenci cieszą się rosnącym zainteresowaniem rekruterów. Staże i praktyki studenckie stały się stałym źródłem zdobywania zdolnych pracowników. Podobnie do swojego cyklicznego programu praktyk letnich podchodzi Bank Gospodarstwa Krajowego.

– Jak w każdym procesie, tak i w tym przypadku dbamy o dobre doświadczenie kandydatów z okresu rekrutacji. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozwiązanie oferowane przez Emplocity, które odpowiada oczekiwaniom młodych ludzi. Rozmowa z botem opartym na aplikacji Messenger jest nowoczesną i atrakcyjną formą kontaktu. Ponadto to kandydat może zdecydować, gdzie i kiedy będzie rozmawiał z botem – mówi Anna Krawczyk, starszy specjalista ds. rekrutacji i employer brandingu w BGK.

Wykorzystanie bota automatyzuje proces i oszczędza czas rekruterów, który do tej pory był poświęcany na weryfikację podstawowych informacji umożliwiających podjęcie decyzji o dalszej rozmowie z kandydatem. Bot sprawdza kierunek studiów, preferowany termin odbycia praktyk oraz lokalizację, w jakiej chce pracować kandydat. Emplobot zapisuje również informacje o znajomości języka angielskiego czy umiejętności obsługi arkuszy kalkulacyjnych i wreszcie sprawdza, jaki obszar leży w kręgu zainteresowań kandydata na praktyki.

Dodatkowo Emplocity oferuje możliwość automatycznego zapraszania na spotkania kandydatów, których profile spełniają podstawowe wymogi. Dzięki temu selekcja aż do momentu potwierdzenia chęci odbycia pierwszego spotkania może odbyć się całkowicie automatycznie.

PS

Także PKO Bank Polski podjął współpracę ze startupem Emplocity, w ramach której uruchomił narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję w procesie rekrutacji.