PKO Bank Polski wykorzystuje sztuczną inteligencję w rekrutacji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Udostępnij:

PKO Bank Polski we współpracy ze startupem Emplocity uruchomił narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję w procesie rekrutacji.

Kandydaci, którzy skorzystają z możliwości przeprowadzenia rozmowy z chatbotem, zostaną sprofilowani i zgodnie z preferencjami dopasowani do rekrutacji prowadzonych przez bank. Wdrożenie rozwiązania jest kolejnym krokiem w procesie transformacji cyfrowej PKO Banku Polskiego.

Każdy zainteresowany pracą w największym polskim banku, na stronie kariery może porozmawiać z Emplobotem – inteligentnym chatbotem rekrutacyjnym. Emplobot pozwoli na profilowanie kandydatów i dopasowanie do nich najciekawszych ofert pracy. Chatbot wspierający procesy rekrutacji to efekt współpracy banku z firmą Emplocity, uznaną za jeden z najbardziej innowacyjnych polskich startupów.

– Jako organizacja otwarta na innowacje, dbamy o wdrażanie nowoczesnych rozwiązań we wszystkich aspektach naszej działalności, w tym rekrutacji nowych pracowników. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kandydatów, proponujemy dialog w nowoczesnej i atrakcyjnej formie. Chatbot wdrożony wspólnie z Emplocity przeprowadzi wstępną rozmowę i dokona automatycznej selekcji aplikacji. Usługa dostępna jest dla każdego kandydata 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu – mówi Joanna Czarnecka, Dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banku Polskim

Rozwiązanie dostarczone przez Emplocity powstało z myślą o organizacjach prowadzących równolegle dużą liczbę rozproszonych procesów rekrutacyjnych. Emplobot jest gotowy do prowadzenia wielu rozmów z kandydatami bez względu na miejsce, dzień tygodnia czy porę dnia. Podczas rozmowy z kandydatem, bot zapyta o jego doświadczenie zawodowe, umiejętności, dyspozycyjność i oczekiwania finansowe, a następnie na tej podstawie stworzy jego profil.

Dzięki zastosowaniu rozwiązań z obszaru sztucznej inteligencji, Emplobot automatycznie dopasuje go do toczących się procesów rekrutacyjnych. Mając komplet informacji przygotowanych przez system, rekruter może podjąć szybką decyzję i zaprosić kandydata na spotkanie. Dzięki temu całościowy proces rekrutacji ulegnie skróceniu i uproszczeniu.

– Nasze rozwiązanie pozwala oszczędzić czas poświęcany na weryfikację kandydatów oraz poprawić Candidate Experience. Stworzone przez nas algorytmy dopasowują kandydatów do trwających procesów rekrutacyjnych, generując przejrzyste bazy danych, które są widoczne dla rekruterów w systemie. Zainteresowanie Emplobotem największej instytucji finansowej w Europie Środkowo-Wschodniej jest dla nas powodem do ogromnej satysfakcji. Stworzyliśmy narzędzie, którego przewagą jest technologia oraz funkcjonalności, będące odpowiedzią na potrzeby najbardziej dojrzałych organizacji na rynku – komentuje Krzysztof Sobczak, CEO w Emplocity

Współpraca z firmą Emplocity to kolejny sukces platformy rozwoju innowacji i nowoczesnych technologii „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”, w ramach której Bank poszukuje i rozwija perspektywiczne rozwiązania technologiczne. W 2018 roku Emplocity zostało wyróżnione przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i uznane za jeden z najbardziej innowacyjnych polskich startupów.