Let’s Deliver to trójmiejska firma z branży logistycznej, która w rewolucyjny sposób optymalizuje dostawy produktów w mieście. Deklaruje, że jej kurierzy dostarczają przesyłki w czasie krótszym niż jedna godzina. Swoich sił spróbuje w Warszawie.
Zdjęcie royalty free z Fotolia
Rozwój technologii informacyjnych znacznie wpływa na inne dziedziny. Świadczą o tym przykłady Ubera i amerykańskiego DoorDash, które specjalizują się w transporcie drogowym. Pierwszy z nich dobrze radzi sobie w polskich warunkach. Lokalny odpowiednik drugiego dopiero rozpoczyna swoją próbę. Czy przejdzie ją pomyślnie?
Outsourcing dostaw posiłków
Twórcy przedsięwzięcia w rozmowie z Gazetą Prawną twierdzą, że zorganizowanie transportu to dla restauratora trudność. Wiąże się z koniecznością zatrudnienia kolejnej osoby oraz ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z eksploatowaniem, serwisowaniem i ubezpieczeniem pojazdu. Rozwiązaniem tego problemu może być wykupienie abonamentu w Let’s Deliver. Dzięki temu restaurator, uiszczając comiesięczny abonament, zyskuje dostęp do trzydziestu pięciu kierowców, którzy w ciągu godziny dostarczą produkt do zamawiającego.
Pomysł na takie przedsięwzięcie pojawił się u Anisha Sarafa kilka lat wcześniej, podczas wizyty w pizzerii. Po złożeniu zamówienia zaczął obserwować pracowników i dostawców. Zauważył, że ich czas pracy i możliwości można wykorzystać lepiej, ale znalezienie złotego środka na to, zaprojektowanie usługi i dopracowanie modelu biznesowego zajęło blisko cztery lata. W tym czasie poznał dwójkę pozostałych założycieli – Daniela Mejera i Łukasza Tomczyka. Kiedy ustalili wszystkie szczegóły, pilotażowo wystartowali z Let’s Deliver w branży restauratorów.
Kwiaty i leki z dostawą do domu
Gastronomia to nie jedyny obszar, który zainteresował Let’s Deliver. Spółka zwróciła uwagę także na kwiaciarnie. Dzięki temu w obszarze Trójmiasta można zamawiać kwiaty wraz z transportem w określone miejsce. Już teraz dziennie realizowanych jest około trzystu zamówień na bukiety. Anish Saraf liczy na to, że w przyszłości również inne branże zaczną korzystać z takich usług przewozowych. W kolejce wymienił sklepy spożywcze oraz apteki. W tych dziedzinach widzi duży potencjał.