Rozwiązania – szczególnie w czasie epidemii – dają możliwość ustalenia zasad za nabyte lub planowane biletowane wydarzenia, które z powodu zakazu imprez masowych i zgromadzeń zmusiły do odwołania tysięcy eventów w całej Polsce.
Organizatorzy wydarzeń apelują aby nie zwracać biletów i zachęcają do przyjścia kiedy pojawi się nowy, bezpieczny termin. Kultura przenosi się do sieci, a artyści grają na żywo, urządzając koncerty online w swoich domach. Obecna sytuacja, to dla branży przymusowy przestój.
Przygotowany przez krakowski EKOBILET system rozwiązań ma stanowić realną pomoc dla tych, którzy nie wrócą tak szybko do stanu sprzed epidemii. Chodzi nie tylko o umożliwienie sprzedaży tzw. biletów otwartych (nie ma w nich przypisanej daty ani nazwy konkretnego wydarzenia) ale i włączenie się w inicjatywy, które pomagają placówkom i wszystkim tym miejscom, które utrzymują się z dystrybucji, sprzedaży biletów czy wejściówek.
Organizatorzy zachęcają do udziału w akcji #BiletDoLasu, z której dochód zostanie przeznaczony na rzecz walki ze skutkami pożaru Biebrzańskiego Parku Narodowego m.in. na ratowanie, leczenie i rehabilitację zwierząt czy rewitalizację terenu. Z kolei w ramach akcji #WspierajKulturę, każdy może zadbać o swoje ulubione miejsce i potraktować voucher jako cegiełkę. Im dłużej nie wykorzystujemy biletu, bonu czy zniżki, ich wartość rośnie w czasie np. zakupiony dziś voucher za 100 zł za 3 miesiące będzie wart 120 zł, a za pół roku ponad 140 zł.
– Chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców i jednocześnie dać też realne wsparcie tym wszystkim, których główny dochód zasilała sprzedaż biletów. To sami organizatorzy określają warunki ich wykorzystania, sami wiedzą najlepiej jakie zniżki i benefity są najlepsze dla miejsc, które prowadzą. Finalnie, za usługi czy wydarzenia płacimy teraz, a realizujemy je, gdy już będzie to możliwe. Dotyczy to wszystkich miejsc bez wyjątku kin, teatrów, firm związanych z eventami biznesowymi czy parków. W ten sposób, voucher czy bilet jest inwestycją w przyszłość danego miejsca. W spokojniejszym czasie, po epidemii klient będzie mógł wykorzystać bilet na konkretny event lub potraktować go jako swoistą „lokatę kapitału” tzn. organizator eventu może do vouchera dodać dodatkowe bonusy, dzięki czemu jego wartość wzrasta w czasie – tłumaczy Anna Fuk, CEO EKOBILET.
Korzystając z rozwiązań eventowego pakietu antykryzysowego, zainteresowani mogą wybrać opcję, w której otrzymają własną, dedykowaną stronę na której znajdują się jedynie ich własne vouchery, bilety czy kody zniżkowe oraz dedykowana komunikacja na kanałach social media. Sam system pomaga również w rozliczaniu sprzedanych voucherów i realizuje ich sprzedaż w sposób bezpieczny biznesowo. Z pomocą EKOBILET można też stworzyć pokój do streamingu. Z narzędzia mogą korzystać nie tylko artyści, którzy mają teraz możliwość biletowania swoich koncertów online ale i firmy organizujące szkolenia, których przychód znacznie ograniczyła pandemia koronawirusa. Z rozwiązań korzystają już m.in. Outdoor Cinema czy Agencja Muzyczna Illegalbreaks.
Obejrzyj film prosto z samochodu
Kina dla zmotoryzowanych wracają do łask, także w Polsce. Twórcy EKOBILET-u wspólnie ze swoimi partnerami proponują rozwiązanie dla tych, którzy szukają alternatyw na spędzenie czasu w dobie koronawirusa.
– W obecnej sytuacji związanej z COVID-19 kino samochodowe jest dobrym wyjściem aby połączyć bezpieczeństwo z przyjemnym spędzeniem czasu. Jedziemy do kina i jednocześnie izolujemy się w swoim samochodzie. Chcemy stworzyć bezpieczną alternatywę dla klasycznego kina w związku z epidemią koronawirusa. Jesteśmy już na etapie finalizacji naszego pomysłu i niebawem wrócimy ze szczegółami – zapewnia Fuk.
Obecnie kina samochodowe przeżywają wielki boom m.in. w Niemczech. Do Niemieckiej Federalnej Agencji ds. Sieci zgłasza się coraz więcej wnioskodawców z prośbą o przydzielenie częstotliwości radiowych po to, by realizować seanse z auta.