#biznesprzezinternet – PKO Bank Polski dla korporacji i samorządów

Udostępnij:
Klienci korporacyjni i samorządowi mogą bezpiecznie, bez wychodzenia z domu załatwiać sprawy bankowe online. PKO Bank Polski jako jeden z pierwszych banków wprowadził opcję podpisywania dokumentów kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Grupa PKO Banku Polskiego z myślą o bezpieczeństwie klientów nieustannie pracuje nad rozwiązaniami, które ułatwiają kontakt oraz obsługę spraw bankowych w czasie pandemii. Jako jedni z pierwszych klienci korporacyjni i samorządowi PKO Banku Polskiego mogą podpisywać dokumenty przy użyciu podpisu kwalifikowanego i korzystać z wielu udogodnień w serwisie iPKO biznes.

– Od 6 kwietnia nasz bank znacznie rozszerzył zakres możliwości stosowania kwalifikowanego podpisu na prawie wszystkie obszary współpracy z klientami korporacyjnymi, samorządowymi oraz ze spółkami z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego takimi jak PKO Leasing i PKO Faktoring. Z sukcesem zrealizowaliśmy już kilka tysięcy umów i dyspozycji on-line, a kolejne są w trakcie – mówi Dariusz Odzioba, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Korporacyjnymi

Co klient korporacyjny może podpisać drogą elektroniczną w PKO Banku Polskim?

Do podpisania dokumentów potrzebny jest ważny kwalifikowany podpis elektroniczny. Klienci korporacyjni podpiszą nim dokumenty dotyczące rachunków, kredytów, kart korporacyjnych, produktów gotówkowych i rozliczeniowych, produktów finansowania handlu, w tym m.in.: umów, aneksów, wypowiedzeń, pełnomocnictw, zmiany danych adresowych, indywidualnych warunków naliczania i pobierania opłat i prowizji.

Jeśli klient nie ma podpisu kwalifikowanego może zamówić go u certyfikowanego sprzedawcy lub bezpośrednio od KIR. mSzafir (elektroniczny podpis kwalifikowany), można kupić bez wychodzenia z domu, ani odbioru przesyłki kurierskiej. Specjalna oferta elektronicznego podpisu kwalifikowanego mSzafir dostępna jest dla wszystkich klientów banku PKO Banku Polskiego od 20 marca.

iPKO biznes bankowość korporacyjna

Wiele usług oraz dokumentów klienci korporacyjni mogą zrealizować przez serwis bankowości internetowej iPKO biznes, bez formalności w wersji papierowej. Od kilku miesięcy można tą drogą m.in.:

  • składać dyspozycje dotyczące zarządzania gotówką w firmie,
  • otwierać i zamykać rachunki pomocnicze,
  • zamawiać karty debetowe w trzech walutach: PLN, EUR, USD,
  • dodać nowego użytkownika do iPKO biznes,
  • zamienić token sprzętowy na token mobilny – potrzebny do potwierdzania dyspozycji,
  • aktywować kantor internetowy dla firm – iPKO dealer (wymiana walut),
  • poprzez dedykowaną aplikację TradeService – prowadzić elektroniczną obsługę produktów finansowania handlu (w tym obsługę wniosków, przeglądnie dokumentów, zmianę warunków, e-gwarancje).

Dodatkowo klienci korporacyjni mogą korzystać z kompleksowego wsparcia działalności biznesowej przez Centrum Obsługi Klienta Korporacyjnego.