Grupa PKO Banku Polskiego z myślą o bezpieczeństwie klientów nieustannie pracuje nad rozwiązaniami, które ułatwiają kontakt oraz obsługę spraw bankowych w czasie pandemii. Jako jedni z pierwszych klienci korporacyjni i samorządowi PKO Banku Polskiego mogą podpisywać dokumenty przy użyciu podpisu kwalifikowanego i korzystać z wielu udogodnień w serwisie iPKO biznes.
– Od 6 kwietnia nasz bank znacznie rozszerzył zakres możliwości stosowania kwalifikowanego podpisu na prawie wszystkie obszary współpracy z klientami korporacyjnymi, samorządowymi oraz ze spółkami z Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego takimi jak PKO Leasing i PKO Faktoring. Z sukcesem zrealizowaliśmy już kilka tysięcy umów i dyspozycji on-line, a kolejne są w trakcie – mówi Dariusz Odzioba, dyrektor Pionu Relacji z Klientami Korporacyjnymi
Co klient korporacyjny może podpisać drogą elektroniczną w PKO Banku Polskim?
Do podpisania dokumentów potrzebny jest ważny kwalifikowany podpis elektroniczny. Klienci korporacyjni podpiszą nim dokumenty dotyczące rachunków, kredytów, kart korporacyjnych, produktów gotówkowych i rozliczeniowych, produktów finansowania handlu, w tym m.in.: umów, aneksów, wypowiedzeń, pełnomocnictw, zmiany danych adresowych, indywidualnych warunków naliczania i pobierania opłat i prowizji.
Jeśli klient nie ma podpisu kwalifikowanego może zamówić go u certyfikowanego sprzedawcy lub bezpośrednio od KIR. mSzafir (elektroniczny podpis kwalifikowany), można kupić bez wychodzenia z domu, ani odbioru przesyłki kurierskiej. Specjalna oferta elektronicznego podpisu kwalifikowanego mSzafir dostępna jest dla wszystkich klientów banku PKO Banku Polskiego od 20 marca.
iPKO biznes – bankowość korporacyjna
Wiele usług oraz dokumentów klienci korporacyjni mogą zrealizować przez serwis bankowości internetowej iPKO biznes, bez formalności w wersji papierowej. Od kilku miesięcy można tą drogą m.in.:
- składać dyspozycje dotyczące zarządzania gotówką w firmie,
- otwierać i zamykać rachunki pomocnicze,
- zamawiać karty debetowe w trzech walutach: PLN, EUR, USD,
- dodać nowego użytkownika do iPKO biznes,
- zamienić token sprzętowy na token mobilny – potrzebny do potwierdzania dyspozycji,
- aktywować kantor internetowy dla firm – iPKO dealer (wymiana walut),
- poprzez dedykowaną aplikację TradeService – prowadzić elektroniczną obsługę produktów finansowania handlu (w tym obsługę wniosków, przeglądnie dokumentów, zmianę warunków, e-gwarancje).
Dodatkowo klienci korporacyjni mogą korzystać z kompleksowego wsparcia działalności biznesowej przez Centrum Obsługi Klienta Korporacyjnego.