Połączenie z Ouibus oznacza także otwarcie się BlaBlaCar na współpracę z innymi przewoźnikami autobusowymi w całej Europie. Firma chce zaprosić do rozmów operatorów działających na rynkach, gdzie już działa platforma carpoolingowa. Pozwoli to wyjść naprzeciw zróżnicowanym potrzebom podróżujących. Jedną z nich jest możliwość rezerwacji miejsca w każdym czasie: z wielodniowym wyprzedzeniem lub last minute. Dla wielu pasażerów kluczowe znaczenie ma cena – teraz będą mogli dokonać wyboru spośród większej liczby ofert. Poza tym zdarza się, że samochodem można dojechać do miejsc, gdzie nie dotrze autobus i odwrotnie – to także ułatwi użytkownikom BlaBlaCar planowanie podróży. Serwis spodziewa się, że poszerzona oferta będzie dźwignią wzrostu dla obu rodzajów usługi, przysparzając pasażerów zarówno kierowcom samochodów osobowych, chcących podzielić się kosztami, jaki i partnerom autobusowym udostępniającym miejsca poprzez BlaBlaCar.
W ciągu ostatnich kilku lat BlaBlaCar zbudował platformę wspólnych przejazdów skupiającą ponad 65-milionową społeczność użytkowników w 22 krajach. Od sierpnia 2017 r. dzięki platformie podróżowało 50 milionów pasażerów, co stanowi 40% wzrost w stosunku do tego samego okresu rok wcześniej. Obecnie serwis chce do oferty carpoolingu dodać ofertę autobusową i stać się serwisem pierwszego wyboru dla osób podróżujących między miastami.
BlaBlaCar ogłosił także kolejną rundę finansowania na łączną kwotę 101 milionów euro pozyskaną od SNCF oraz dotychczasowych inwestorów spółki. Środki te mają wesprzeć realizację ambicji firmy, aby stać się globalnym liderem w zakresie drogowej komunikacji międzymiastowej. Wspólnym celem SNCF i BlaBlaCar jest zbudowanie we Francji intermodalnego rozwiązania transportowego, obejmującego carpooling i autobusy (BlaBlaCar) oraz pociągi (OUI.sncf).
– Cieszymy się, że połączymy siły z zespołem OuiBus, co pozwoli podróżującym znaleźć w BlaBlaCar różnorodne rozwiązania transportowe dopasowane do szerokiego zakresu ich potrzeb. Naszą ambicją jest udostępnienie w całej Europie szerokiej oferty transportowej w oparciu o samochody osobowe i autobusy. To także ważny krok w urzeczywistnieniu wizji komunikacji pasażerskiej door-to-door – mówi Nicolas Brusson, współzałożyciel i CEO BlaBlaCar.
– Projekt ten współgra z wizją współdzielonego, wygodnego i niedrogiego rozwiązania transportowego, które jednocześnie redukuje negatywny wpływ transportu drogowego na środowisko. Naszą misją zawsze było wypełnianie pustej przestrzeni w pojazdach, a zapełniony pasażerami autobus produkuje 10 razy mniej CO2 na osobę niż samochód z samotnie podróżującym kierowcą – dodaje Frédéric Mazzella, założyciel firmy.