BLIK zbliżeniowy już dostępny w Alior Mobile

Dodane: 02.11.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Alior Bank wprowadził płatności zbliżeniowe BLIK. Od teraz część użytkowników aplikacji mobilnej banku może jeszcze wygodniej rozliczyć się w terminalach płatniczych. Posiadacze aplikacji Alior Mobile zapłacą w ten sposób zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Aplikacja mobilna Alior Banku ma ponad 630 tys. użytkowników. Teraz wybrana grupa z nich może już korzystać z najnowszego rozwiązania BLIKA, które znacznie przyspieszy płatności w sklepach stacjonarnych. Wystarczy odblokowanie telefonu i przyłożenie go do terminala POS – bez konieczności logowania się do aplikacji i generowania sześciocyfrowego kodu.

–Z roku na rok popularność naszej aplikacji mobilnej rośnie. Nieustannie pracujemy nad tym, aby zapewnić jej użytkownikom jak największy komfort oraz wszechstronność. Płacenie telefonem ma być jednocześnie proste, szybkie i bezpieczne. Naturalnym krokiem jest więc udostępnienie płatności zbliżeniowych BLIK. Z nowej funkcji aktualnie może skorzystać już pierwsza grupa klientów, jednak liczba użytkowników, którym udostępnimy tę usługę będzie przez nas systematycznie powiększana – mówi Joanna Olszewska, Dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego w Alior Banku.

Klienci Alior Banku mogą korzystać z BLIKA od samego początku, a Alior Bank jest jednym z banków, które zdecydowały się na współpracę i utworzenie powszechnego systemu płatności mobilnych. BLIK dostarcza możliwość płacenia w e-commerce i sklepach stacjonarnych, oferuje błyskawiczne przelewy na numer telefonu i oraz wypłaty i wpłaty w bankomatach. Warto podkreślić, że liczba użytkowników BLIKA oraz zrealizowanych nim transakcji rośnie w Alior Banku szybciej niż na rynku.

– Dajemy użytkownikom najlepsze możliwe rozwiązanie do płatności zbliżeniowych telefonem. Wierzymy, że na zawsze zmieni ono sposób płacenia w terminalach płatniczych oraz przyspieszy i upowszechni wykorzystywanie do tego urządzenia mobilnego. Jestem przekonany, że klienci Alior Banku, którzy na co dzień tak chętnie korzystają z bankowości mobilnej i BLIKA, docenią możliwości, jakie oferuje ta nowa funkcja  mówi Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktu z Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Jak działa płatność zbliżeniowa BLIK?

Płacenie BLIKIEM zbliżeniowo wymaga jednorazowej aktywacji usługi w aplikacji Alior Mobile. Trzeba także włączyć na stałe opcję NFC i aktywną blokadę ekranu (odblokowanie smartfonaza pomocą PIN-u lub odcisku palca, lub biometrii twarzy). W procesie aktywacji BLIKAzbliżeniowegomożna ustawić go jako domyślną formę płatności.

Użytkownik aplikacji Alior Mobile, chcąc zapłacić BLIKIEM zbliżeniowo w punkcie handlowo-usługowym, nie musi już specjalnie jej uruchamiać i generować kodu. Nie jest także konieczne posiadanie karty płatniczej i jej podpinanie. Usługa zadziała nawet wtedy, gdy klient nie ma zasięgu sieci komórkowej lub dostępu do internetu. Wystarczy tylko odblokować telefon i zbliżyć go do terminala.

Co ważne, dzięki technologii Mastercard ta metoda płatności dostępna jest nie tylko w Polsce, ale również w każdym zbliżeniowym terminalu za granicą, który oznaczony jest logo tej organizacji.

– Zbliżeniowy BLIK to nowy sposób płacenia w placówkach handlowych i usługowych, dostępny w Polsce i na świecie, dzięki technologii Mastercard. Oferuje najwyższy poziom wygody, szybkości i bezpieczeństwa płatności. Cieszymy się z tego unikalnego na skalę globalną partnerstwa, dzięki któremu dostarczamy naszą technologię zbliżeniową oraz globalny zasięg Mastercard, przyczyniając się do niesienia korzyści klientom Alior Banku – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe.

W pierwszej kolejności z nowej funkcjiBLIKA skorzystają klienci, którzy aplikację Alior Mobile mają zainstalowaną na telefonie z systemem Android.