Wygląda na to, że startup założony przez Stefana Batorego ma ambicje zostania globalnym gigantem w branży rezerwacji spotkań. GoPanache to jeden z pierwszych konkurentów firmy, który stworzył analogiczne rozwiązanie. Warto dodać, że Booksy sięga nie tylko po konkurencję, ale również wprowadza swoje usługi w zupełnie nowych obszarach.
– Rozmawialiśmy o tym przejęciu od dawna. To naturalny ruch, który prowadzi do szybszego skalowania naszego biznesu. Dzięki tej transakcji Booksy, zyskało „Over night” kolejne kilka procent rynku i dzięki temu nasz potencjał jest jeszcze większy. Chcemy w ten sposób umacniać naszą pozycję lidera na tym rynku – powiedział w rozmowie z nami CEO Booksy Stefan Batory.
Booksy wchodzi na nowe rynki
Ogłoszona inwestycja, to nie jedyne nowości, o jakich Booksy ostatnio informowało. W maju pisaliśmy o tym, że pod wpływem kryzysu wywołanego pandemia koronawirusa firma przyspieszyła swoje plany dotyczące wprowadzenia na platformę możliwości umawiania wizyt w banku. W aplikacji najpierw pojawił się Bank BNP Paribas, a chwilę po nim Alior Bank.
– W Booksy głęboko wierzymy, że technologia może skutecznie pomóc w walce z epidemią. Nowa sytuacja wymaga zmiany naszych zachowań i daje to olbrzymi potencjał do umawiania się przez aplikację. jest to bezpieczne, skuteczne, wygodne i bardzo proste. Dla Booksy to przełomowy moment. Cieszy nas bardzo, że potencjał naszej aplikacji wykorzysta wymagająca najwyższego standardu instytucja finansowa, jaką jest bank. To początek zupełnie nowego Booksy – powiedział wtedy w komunikacie Banku BNP Paribas Stefan Batory.
Jak się okazało nowa opcja okazała się przydatna dla klientów, dlatego w połowie zeszłego miesiąca do grona instytucji finansowych dostępnych w aplikacji dołączyła ANG Spółdzielnia, czyli organizacja pośrednictwa finansowego i ubezpieczeniowego.
– W Polsce obszar fintechowy bardzo się rozwija. Cieszy nas, że do Booksy dołączy za kilka dni kolejny duży bank Credit Agricole i znany pośrednik usług finansowych Open Finace. Na horyzoncie zupełnie nowe kategorie jak na na przykład współpraca z bardzo dynamicznym graczem retail X-kom. Co ważne takie współprace pojawiają się nie tylko na polskim rynku – powiedział nam Batory.
Booksy to polski startup, który szturmem zdobył rynek amerykański, by następnie zaoferować swoje usługi w ponad 25 krajach świata w tym m.in. Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA i Polsce. Z aplikacji korzysta już ponad 7 milionów użytkowników, a ponad 400 tys. usługodawców korzysta z nowoczesnego systemu do rozwijania biznesu i zarządzania salonem.
Firma założona w 2013, z siedzibą w San Francisco zebrała dotychczas 48.7 milionów dolarów od szerokiego grona funduszy kapitałowych i inwestorów indywidualnych, takich jak Piton Capital, Enern, Industry Ventures, XG Ventures, czy Zach Coelius.