Oferowany przez Booste.com revenue-basedfinancing (RBF) to elastyczny model finansowania umożliwiający dopasowywanie warunków spłaty do wysokości przyszłych przychodów klienta. Platforma nie wymaga przedstawiania gwarancji ani zabezpieczeń osobistych, daje za to możliwość samodzielnego określenia częstotliwości i formy zwrotu. Klient otrzymuje dostęp do kapitału w ciągu 24 godzin od zaakceptowania oferty, a pozyskane środki może wykorzystać na rozwój i skalowanie biznesu poprzez finansowanie działań marketingowych, takich jak kampanie internetowe i działalność agencji marketingowych, lub zakup towaru. W zamian Booste pobiera jedną, stałą opłatę: odpowiednio 6 proc. albo 9 proc.
Platforma współpracuje również z agencjami marketingowymi i udostępnia klientom bazę wiedzy obejmującą webinary oraz inne materiały edukacyjne na temat optymalizacji działań marketingowych. Pracuje też nad wdrożeniem kolejnych usług wspierających biznesy e-commerce w efektywnej sprzedaży.
– Ostatni rok sprzyjał branży e-commerce: w samej Wielkiej Brytanii w styczniu zanotowano wzrost sprzedaży online o 74 proc. rok do roku. Razem z rynkiem rośnie też jednak konkurencja. Dając szybki dostęp do środków ułatwiających intensyfikację działań marketingowych pozwalamy wybić się na jej tle. Cieszymy się, że dzięki pozyskanym środkom możemy zaoferować to wsparcie e-commercom w kolejnych krajach europejskich. Na pewno się na nich nie zatrzymamy – mówi Jakub Pietraszek, CEO i współzałożyciel Booste.
RBF stale zyskuje na popularności: według prognoz do 2027 roku na poziomie globalnym rynek ten ma osiągnąć wartość 42,34 mld USD przy średnim rocznym tempie wzrostu (CAGR) na poziomie 61,8%. Pandemia Covid-19 wymusiła na wielu firmach przejście do sfery online oraz poszukiwanie nowych metod finansowania: elastycznego, udzielanego szybko i bez zbędnych formalności, dopasowanego do dynamicznie zmieniających się realiów rynkowych.
– Dbamy o najwyższą jakość doświadczenia użytkownika, zarówno na etapie ubiegania się o środki, jak i ich spłaty. Pozyskany kapitał umożliwi nam dalszy rozwój platformy w obszarze automatyzacji oraz dostosowania jej do kolejnych rynków lokalnych, na które planujemy ekspansję w najbliższym czasie – mówi Michael Kacprzak, CPO i współzałożyciel Booste.
Booste to projekt venture buildingowyfunduszu Tar Heel Capital Pathfinder. W styczniu 2021 r. startup ogłosił pozyskanie finansowania w wysokości 2 mln zł i już wtedy zapowiadał, że pracuje nad zebraniem kolejnej rundy.
– Jesteśmy aktywnie zaangażowani w tworzenie Boosteod samego początku i cieszymy się widząc, że potencjał spółki jest dostrzegany przez wiodących inwestorów branżowych. Jestem przekonany, że finansowanie pozyskane od DialCom24 oraz współpraca z innymi spółkami z grupy przełoży się na jeszcze lepsze doświadczenie klienta i pozwoli Booste szybko uzyskać pozycję wiodącej platformy RBF na nowych rynkach oraz wyjść na kolejne – komentuje Michał Wrzołek, Senior Investment Director w Tar Heel Capital Pathfinder.
Spółka przeznaczy finansowanie m.in. na kolejne wzmocnienia 15-osobowego zespołu i dalsze skalowanie platformy w Polsce i na rynkach europejskich.