Braintri zmienia nazwę na Neontri i rusza na podbój amerykańskiego rynku

braintri zmienia nazwe na neontri i rusza na podboj amerykanskiego rynku
Udostępnij:
Neontri - to nowa marka, pod którą będzie działać fintech Braintri, lider innowacyjnych rozwiązań B2B z zakresu bankowości mobilnej i płatności mobilnych. Rebranding sygnalizuje nową strategię firmy zmierzającą do ekspansji międzynarodowej opartej na własnych innowacyjnych produktach. Pierwsze zagraniczne biuro Neontri zostanie otwarte w Karolinie Północnej, stanowiącej drugie po Nowym Jorku centrum finansowo-technologiczne USA.

— Otwarcie biura w Stanach Zjednoczonych wraz z rebrandingiem rozpoczyna nowy etap w działalności naszej spółki. Po 6 latach dynamicznego rozwoju biznesowego w Polsce oraz realizacji kilku prestiżowych projektów międzynarodowych chcemy trwale zaistnieć za granicą. Amerykańskie biuro jest pierwszym przystankiem na drodze do realizacji tego celu. Kierunki ekspansji, które rozważamy w dalszej perspektywie, obejmują Wielką Brytanię oraz Bliski Wschód — mówi Maciej Stępień, CEO i współzałożyciel Neontri.

Nowe biuro zostanie zlokalizowane w Raleigh, stolicy stanu Karolina Północna. Dzięki bliskości regionu tzw. Trójkąta Badawczego (Research Triangle) jest ono uznawane za jeden z najlepszych ośrodków technologicznych w kraju, najszybciej rozwijających się obszarów metropolitalnych i najlepszych miejsc do prowadzenia działalności gospodarczej. W pobliskim Charlotte zlokalizowane są siedziby wielu amerykańskich instytucji finansowych, na czele z Bank of America. Według S&P Global Market Intelligence, banki zlokalizowane w tym mieście na koniec czerwca tego roku zarządzały aktywami wartymi blisko 2,85 biliona dolarów, wyprzedzając banki z siedzibami w San Francisco (2,30 biliona dolarów).

Działalność amerykańskiego oddziału Neontri bazować będzie na portfolio własnych produktów opracowanych w wyniku prowadzonych intensywnie w ostatnim czasie prac badawczo-rozwojowych (R&D). Wśród wykorzystywanych technologii znajdzie się autorski framework umożliwiający szybkie budowanie bezpiecznych i funkcjonalnych bankowych aplikacji mobilnych, kilkukrotnie nagradzana platforma płatności i autoryzacji mobilnej Jiffee oraz rozwiązanie odciążające systemy centralne banków Biffee.

— Jestem przekonany, że podczas trwających przygotowań do rebrandingu wypracowaliśmy identyfikację korporacyjną, która skutecznie adresuje wszystkie wyzwania biznesowe stojące przed Neontri w najbliższych latach. Utrzymujemy pozytywne skojarzenia i wartości powiązane z wykorzystywaną do tej pory marką, sygnalizując jednocześnie rozpoczęcie ekspansji międzynarodowej i zmianę profilu działalności z usługowego na produktowy — wyjaśnia Wojciech Zatorski, COO i współzałożyciel Neontri.

Marka Neontri, pod którą fintech będzie od teraz działać zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych, ma sygnalizować z jednej strony rozpoczęcie nowego etapu rozwoju (“neon”, z greckiego “nowy”), a z drugiej nawiązywać do poprzedniej nazwy i silnego zakorzenienia w dotychczasowych wartościach (“tri”, modyfikacja angielskiego “tree” - “drzewo”). Nowy sygnet w sposób graficzny łączy oba komponenty tekstowe logotypu, wykorzystując dotychczasową kolorystykę stosowaną przez spółkę.