Brand24 zaczyna monitorować podcasty. Internetowe audycje stają się atrakcyjnym miejscem na reklamę

brand24 zaczyna monitorowac podcasty internetowe audycje staja sie atrakcyjnym miejscem na reklame
Udostępnij:
Brand24 poinformował o wprowadzeniu nowej usługi polegającej na monitorowaniu podcastów. Już teraz platforma obsługuje 50 tys. podcastów pochodzących z 10 tys. różnych domen internetowych.

IAB-Edison Research podaje, że obecność marki w podcaście wpływa na decyzje zakupowe u 65% słuchaczy. Według Michała Sadowskiego, CEO Brand24, informacje o markach w podcastach są najcenniejszym typem wzmianek, jakie Brand24 może wychwycić. To także funkcja, o którą już od dawna pytali sami klienci.

Podcasty będą coraz bardziej popularne

Michał Sadowski uważa, że podcasty są obecnie ogromnie popularne i  mają bardzo istotny wpływ na decyzje zakupowe. Sam jest autorem podcastu i entuzjastą tego typu audycji. Prowadzenie własnego programu postrzega jako jedną z najlepszych inwestycji, jakie można poczynić w świecie internetu.

Uważa też, że świadomość o wzmiankach pojawiających się w podcastach będzie prowadziła do zwiększonego zainteresowania tym kanałem, a co za tym idzie także rosnących budżetów reklamowych i wpływów, jakie generują prowadzący podcasty.

Brand24 śledzi takie aplikacje jak Spotify, iTunes, Soundcloud, Spreaker czy Libsyn, oraz inne, mniejsze strony z podcastami.

Wyniki Brand24 w IV kwartale 2019 r.

Brand24 odnotował w pierwszych tygodniach IV kwartału 2019 roku znaczny wzrost odejść klientów w porównaniu do historycznych poziomów wskaźnika odejść. Niemniej tendencja ta została zahamowana i pozostałe tygodnie IV kwartału 2019 roku charakteryzowały się mniejszą liczbą odejść.

Spółka uzyskała również niższą niż we wcześniejszych miesiącach sprzedaż i pozyskał mniej nowych klientów. Firma ocenia, że odpływ klientów był przejściowy.

Brand24 wyliczył, że skonsolidowane przychody w całym 2019 r. wyniosły 15,7 mln zł. To o 33% więcej niż w 2018 r. W pierwszych 3 kwartałach ubiegłego roku Brand24 osiągnął 11,95 mln zł przychodów sprzedażowych i 15,3 tys. zł zysku netto. W minionym kwartale wpływy wyniosły szacunkowo 3,75 mln zł. To wzrost o 14,7% w stosunku do ubiegłego roku.

Wskaźnik ARPU, czyli średni przychód miesięczny od klienta w IV kwartale 2019 r. był o ok. 5% niższy niż kwartał wcześniej.