fot. materiały prasowe
Kolejna runda finansowania
– Jesteśmy zachwyceni, że dołączyli do nas najlepsi światowi inwestorzy, którzy wspierają nasz szybko rosnący, globalny biznes swoim doświadczeniem i kontaktami – mówi William Zeqiri, współzałożyciel i prezes Shedul, brytyjskiego startupu, który zamknął właśnie kolejną rundę finansowania i pozyskał pięć milionów dolarów.
Jego twórcy zamierzają przeznaczyć ten kapitał na rozwoju produktu i wdrożenie nowo powstałego serwisu Fresha.com, który umożliwia użytkownikom rezerwację wizyt w swoich ulubionych salonach fryzjerskich, kosmetycznych i SPA. Wyjaśniają, że pierwsza wersja platformy dostępna jest w wersji mobilnej na iOSa i Androida oraz umożliwia klientom rezerwację wizyt w czasie rzeczywistym miedzy innymi za pośrednictwem serwisów społecznościowych, w tym Instagrama i Facebooka.
Shedul chce być jednorożcem
– Shedul.com to doskonały przykład na to, jak mała firma z ograniczonymi funduszami VC może stworzyć najlepszy produkt w swojej kategorii, błyskawicznie się rozwijać i każdego miesiąca obsługiwać miliony klientów – mówi Shmuel Chafets, partner w Target Global, funduszu z Berlina, który przewodzi rundzie finansowania.
Chafets jest przekonany, że brytyjski startup może urosnąć do rangi globalnego lidera z rynkową wyceną miliarda dolarów. Shedul, który działa od 2015 roku, już zdobył sporą popularność i zbudował bazę klientów w ponad 120 krajów. Jednak przede wszystkim działa w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Australii i w Kanadzie. Obsługuje ponad 6 milionów rezerwacji miesięcznie i rośnie w tempie 20%.
Konkurent z Polski
Firma do końca 2018 roku planuje obsłużyć rezerwację wizyt o wartości 3,5 miliarda dolarów. Jej przedstawiciele chwalą się, że niedawno otworzyli duże centrum rozwoju oprogramowania w Warszawie i stale powiększają zespół o specjalistów, którzy pomogą spółce w rozwoju produktu na globalnym rynku. Tłumaczą, że zdecydowali się otworzyć biuro w Polsce ze względu na dostęp do utalentowanych programistów.
Shedul konkuruje z polskim startupem Booksy, który w połowie lipca przejął swojego rynkowego rywala Lavito, a dwa tygodnie wcześniej pozyskał na rozwój ponad 49 milionów złotych. Co prawda, Booksy obsługuje mniej wizyt niż Shedul (bo mniej więcej 600 tysięcy rezerwacji miesięcznie), ale podobnie jak brytyjski startup, jego założyciele mają ambitne plany. W ciągu pięciu lat chcą stać się „jednorożcem”.