Cachet zdobył 1,1 mln euro. Startup chce wprowadzić do Polski ubezpieczenia dla kierowców Ubera „płać, kiedy jeździsz”

Udostępnij:
Estoński startup Cachet, który zajmuje się ubezpieczeniami dla kierowców w modelu Pay As You Drive, czyli płać, kiedy jeździsz, planuje wejść do Polski. Swoją ofertę chce skierować do kierowców Ubera, Bolta i Free Now.

Firma w zeszłym miesiącu zdobyła 1,1 mln euro dofinansowania, które planuje przeznaczyć na ekspansję na nowe rynki, takie jak Polska, Kraje Nordyckie i Wielka Brytania. Jak czytamy na stronie firmy już około 25 proc. wszystkich kierowców korzystających z platform do przewozu osób na żądanie w Estonii i na Łotwie korzysta z ubezpieczeń Cachet. Co pokazuje, że firma rzeczywiście znalazła lukę na rynku. W zeszłym miesiącu Cachet został rónież wymieniony wśród najgorętszych europejskich startupów insurtech.

Jak ustalił serwis cashless.pl Hedi Mardisoo, prezes i współzałożycielka Cachet jest już w trakcie prowadzenia rozmów z polskimi firmami ubezpieczeniowymi. Firma z pewnością chce znaleźć odpowiedniego partnera do końca roku, ponieważ początek 2021 roku będzie idealnym momentem na wyjście ze swoją ofertą. Zostaną wtedy uruchomione lex Uber, czyli regulacje do tej pory nielicencjonowanych kierowców.

Jak to działa?

Założona w 2018 roku w Estonii firma Cachet zapewnia kierowcom platform jazdy na żądanie ubezpieczenie komunikacyjne, które uwzględnia godziny jazdy na platformach, zamiast zmuszać kierowców w niepełnym wymiarze godzin do płacenia pełnej ceny miesięcznego ubezpieczenia. Obecnie Cachet używany jest przez kierowców platform takich jak Uber, Bolt i Yandex.Taxi na istniejących rynkach w Estonii i na Łotwie. 

Liczba osób pracujących w niepełnym wymiarze godzin lub w pełnym wymiarze godzin na platformach internetowych, takich jak Uber, Airbnb czy Fiverr, wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich trzech lat. Jednak pracownicy platform wciąż są niedostatecznie obsługiwani przez dostawców usług finansowych. Oznacza to, że często mają oni do wyboru albo zakup drogiego ubezpieczenia, albo po prostu rezygnację z pracy – powiedziała w komunikacie Hedi Mardisoo. 

– Widząc sukces Cachet i silny zespół stojący za produktem, jestem przekonany, że firma ma ogromny potencjał, aby rozwiązać szereg problemów związanych z rosnącą liczbą osób dołączających do gig economy. Cachet otwiera rynek dla dostawców usług finansowych, które walczą o ceny usług w tej nowej, szybko rozwijającej się części gospodarki – powiedział Chris Adelsbach, założyciel Outrun Ventures, który zainwestował w Cachet.