CaixaBank powierzy szkolenia swoich pracowników sztucznej inteligencji

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

CaixaBank powierzy szkolenia swoich pracowników sztucznej inteligencji

Udostępnij:

CaixaBank, jeden z największych hiszpańskich banków, wdrożyła programy szkoleniowe online dla swoich pracowników. System oparty jest o sztuczna inteligencję.

Bank mając na celu poprawę jakości szkoleń swoich pracowników wdrożył u siebie internetową platformę szkoleniową Virtuala. Narzędzie to wykorzystuje sztuczna inteligencję, dzięki czemu potrafi indywidualnie dobrać ścieżkę edukacyjną.

Virtuala zbiera i analizuje informacje o każdym z pracowników. Dzięki temu zna ich zainteresowania i na ich podstawie dobiera im odpowiednie kursy z zakresu nauki języka, zarządzania, umiejętności cyfrowych, finansowych oraz zarządzania ryzykiem.

CaixaBank posiada obecnie ponad 35 tys. pracowników, a kursy, które znalazły się na platformie edukacyjnej zostały opracowane specjalnie pod ich potrzeby. Poza tym bank poinformował, że stworzył również inteligentnego chatbota, z którym mogą się konsultować jego pracownicy.

Nowe technologie w bankowości

Rozwój technologii przynosi nam coraz ciekawsze rozwiązania. Branża finansowa, szczególnie banki doskonale zdają sobie sprawę z tego, że muszą obserwować ten rynek i inwestować w innowacyjne rozwiązania, po to by nie dać się wyprzedzić fintechom. Właśnie dlatego co chwilę słyszymy o nowościach wprowadzanych w bankach na całym świecie.

Innowacje nie są wprowadzane jedynie wewnętrzne, ale banki wychodzą z nimi również do klientów. Jednym z najgłośniejszych ostatnio wdrożeń była wspólna inwestycja PKO Banku Polskiego, BNP Paribas i Alior Banku w startup Autenti. Firma ta stworzyła rozwiązanie, które pozwala na podpisywanie dokumentów elektronicznym podpisem.

– Decyzje, które podjęliśmy kilka lat temu stawiając na cyfryzację, innowacje i rozwój nowoczesnych technologii, procentują w naszych dobrych i powtarzalnych wynikach, udziałach rynkowych oraz satysfakcji klientów, która jest dla nas kluczowa. Osiągnięte dotychczas efekty potwierdzają, że wybraliśmy optymalny kierunek rozwoju. Aktualizacja strategii to dalszy rozdział tej samej, dobrej historii, którą tworzymy od dekady. Śmiało wkraczamy z nią w drugie stulecie PKO Banku Polskiego. Jesteśmy dobrze przygotowani na wyzwania, które stawia przed nami otoczenie oraz uzasadnione, wysokie oczekiwania, jakie mają wobec banku zarówno nasi klienci, akcjonariusze, jak i pracownicy. Razem tworzymy PKO Bank Przyszłości – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego, potwierdzając tym samym, że bankowość musi iść z duchem czasu.

Przypomnijmy, że zespół PKO Banku Polskiego składa się ze 1500 inżynierów, którzy współpracują z największymi dostawcami IT oraz korzystają z najnowocześniejszego ośrodka przetwarzania danych w Polsce. W efekcie każdego dnia w tym banku wdrażanych jest 45 nowości informatycznych. To pokazuje skalę, jaką osiągnęły banki w kwestii wdrażania nowych technologii.

Być może za jakiś czas wszystkie czynności związane z bankowością będziemy mogli dokonać za pośrednictwem smartfona, a w razie potrzeby porozmawiamy z wirtualnym asystentem.