eCarrefour bez artykułów spożywczych
Francuska sieć sklepów spożywczych i hipermarketów Carrefour wchodzi na rynek e-commerce i uruchamia internetowy sklep. Nie znajdziemy w nim jednak, jak można by się spodziewać artykułów spożywczych. Za pośrednictwem eCarrefour.pl zachodnia spółka będzie sprzedawać elektronikę w tym: RTV i AGD, komputery, telefony, sprzęt fotograficzny i optyczny, a także akcesoria uzupełniające wcześniej wspomniane urządzenia.
Na zdjęciu: Guillaume de Colonges, Prezes Carrefour Polska | fot. materiały prasowe
Do tej pory koncern z Francji nie prowadził sprzedaży za pośrednictwem sieci. – Po uruchomieniu nowej platformy zakupowej, Carrefour obecny jest w Polsce we wszystkich kanałach sprzedaży: od hiper- i supermarketów, przez sklepy osiedlowe i specjalistyczne, aż po handel internetowy – mówi Guillaume de Colonges, Prezes Carrefour Polska, czytamy w informacji prasowej. Przedsiębiorca jest przekonany, że wdrożenie elektronicznego kanału sprzedaży zwiększy satysfakcję klientów korzystających z usług firmy.
Kupisz w sieci, a odbierzesz w stacjonarnym punkcie sprzedaży
Na internetowych półkach sklepowych eCarrefoure.pl znajdziemy osiemset produktów, które będą dostarczane klientom w ciągu czterdziestu ośmiu godzin od złożenia zamówienia. Niezależnie od ilości i wartości zakupionych towarów kurier dostarczy nam paczkę za dodatkową opłatą 9,99 zł. Jednocześnie francuskie przedsiębiorstwo poinformowało, że w ramach akcji pilotażowej uruchamia w Krakowie system click&collect, dzięki któremu mieszkańcy stolicy Małopolski będą mogli odbierać w stacjonarnych punktach sprzedaży produkty zakupione online.
Nie wiadomo natomiast jak długo potrwają testy i czy system click&collect zostanie wdrożony również w innych miastach. Podobnie zresztą Carrefour nie wspomina o rozszerzeniu oferty sklepu internetowego o artykuły spożywcze. Wygląda więc na to, że na rynku e-commerce francuska spółka zamierza konkurować jedynie z internetowymi sklepami sprzedającymi elektronikę, a nie z podmiotami, które jak Carrefour specjalizują się głównie w artykułach spożywczych.
Księgarnia internetowa zajęła się sprzedażą artykułów spożywczych
W sierpniu tego roku, podobnie jak koncern z Francji, sklepową ofertę poszerzyła także internetowa księgarnia Merlin. Wraz z siecią sklepów spożywczych Alma, poznańska spółka ruszyła z merlinfood.pl, czyli internetowym punktem sprzedaży artykułów żywnościowych. Niemniej w przypadku Merlina uruchomienie nowego serwisu jest próbą dźwignięcia przedsiębiorstwa z kolan, bowiem firma od dłuższego czasu boryka się z problemami finansowymi.
Wraz z początkiem grudnia spółka Topmall, zarządzana przez Łukasza Szczepańskiego, pomaga internetowej księgarni wyjść z dołka. Partnerzy podpisali umowę handlową, na mocy której Topmall dzierżawi znak towarowy i stronę internetową Merlin.pl. Póki co, firma pod wodzą Szczepańskiego zapowiedziała zwolnienie stu osób oraz wstrzymanie sprzedaży, a wszystko po to, żeby ograniczyć koszty. Nie wiadomo jednak kiedy księgarnia online znów ruszy i jaka jest jej przyszłość.