Cashy pozyskało 2 mln złotych. Nowe środki pomogą firmie skomercjalizować projekt

Dodane: 02.08.2021

Informacja prasowa

Udostępnij:

Cashy pozyskało 2 mln zł finansowania na przyspieszenie komercjalizacji platformy umożliwiającej dużym firmom zarabianie na finansowaniu łańcucha dostaw (tzw. dynamic discounting). Organizatorem tej rundy finansowania jest 4growth VC, fundusz założony przez menedżerów od lat związanych z sektorem finansowym: Krzysztofa Bachtę, Tomasza Biłousa, Marcina Jaszczuka i Marka Szcześniaka. 
– Cieszymy się, że w nasz projekt zainwestowali menedżerowie z tak bogatym doświadczeniem oraz szerokie grono inwestorów prywatnych. Liczymy na ich know-how, a także pomoc w dotarciu do klientów i partnerów. Nowe finansowanie pozwoli nam również na dalszy rozwój samej platformy
i rozszerzenie zakresu usług. Stawiamy sobie ambitne cele: do końca tego roku chcemy przyspieszyć rozliczenia naszych klientów w kwocie minimum 30 mln zł – mówi Jakub Wrede, założyciel i prezes zarządu Cashy.

Edyta Musielak, współzałożycielka Cashy, dodaje, że współpraca z nowymi inwestorami pomoże firmie w nawiązywaniu relacji biznesowych i przyspieszy komercjalizację platformy. W najbliższym czasie Cashy wzmocni zespół sprzedaży, co ma przełożyć się na pozyskanie kolejnych klientów.

Poprawa cash flow

Cashy jest dostawcą rozwiązania B2B usprawniającego zarządzanie relacjami finansowymi z dostawcami. Duże firmy mogą zarabiać na wykorzystaniu własnych nadwyżek finansowych lub wolnego limitu kredytowego poprzez oferowanie swoim dostawcom przyspieszonych terminów płatności faktur w zamian za niewielką opłatę (dyskonto).

Rozwiązanie polskiego fintechu pomaga firmom, które szukają atrakcyjnych możliwości zagospodarowania wolnych środków, a jednocześnie wspiera mniejsze przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania płynnością, dając im dostęp do dodatkowego finansowania ze strony ich odbiorców. Do przyspieszenia płatności faktur firmy wykorzystują własne nadwyżki finansowe albo wolny limit kredytowy, którego oprocentowanie może być nawet 10 razy mniejsze niż koszt finansowania dla małych i średnich dostawców. Klientami Cashy są średnie i duże spółki, mające rozproszoną bazę kontrahentów.

– Nasz model opiera się na zasadzie win-win: kupujący płaci wcześniej, więc płaci mniej, 
a dostawcy zyskują nowe, atrakcyjne źródło finansowania, bez zbędnych formalności, które tradycyjnie towarzyszą usługom takim jak faktoring. Co więcej, dzięki zastosowaniu autorskiego procesu, wszystko odbywa się on-line, na kilka kliknięć w aplikacji i bez faktur korygujących – wyjaśnia Jakub Wrede.

Krzysztof Bachta, partner zarządzający 4growth VC o Cashy

icon-112px-padlock Created with Sketch.

Dołącz do naszego newslettera lub podaj swój adres, jeśli już jesteś naszym subskrybentem