Casper, internetowy sprzedawca materaców, chce wejść na giełdę  

Dodane:

Marta Wujek Marta Wujek

Casper, internetowy sprzedawca materaców, chce wejść na giełdę  

Udostępnij:

W piątek startup Casper złożył papiery do US Securities and Exchange Commission, aby rozpocząć handel na nowojorskiej giełdzie. Firma planuje wprowadzić swoje wspólne akcje na giełdę pod symbolem „CSPR”. Casper nie powiedział, ile pieniędzy planuje zebrać w ofercie.

Raport S-1 pokazał, że podczas gdy przychody netto spółki wzrosły do 357,9 mln dolarów w 2018 roku z 250,9 mln dolarów w 2017 roku, straty netto również wzrosły do 92,1 mln dolarów w 2018 roku z 73,4 mln dolarów w 2017 roku. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 r. przychody netto wyniosły 312,3 mln dolarów, a straty netto wyniosły 67,4 mln dolarów.

Casper rozpoczął sprzedaż materaców online w 2014 roku. Jego model direct-to-consumer uzyskał przydomek Warby Parker od firm produkujących materace. Od tego czasu firma dostarczyła materace do ponad 1,4 miliona klientów i otworzyła 60 sklepów detalicznych, w których klienci mogą wypróbować łóżka. Do swojej oferty dodała również poduszki, prześcieradła, koce, lampki nocne i inne produkty związane z snem.

Casper ma najwyższą sprzedaż online takich marek materaców jak Purple i Nectar, ale jego udział w rynku sprzedaży materaców online przesunął się do 5 proc. w 2019 roku, jak podaje Rakuten Intelligence.

Na co Casper wyda pieniądze z IPO?

Kolejna infuzja gotówkowa pozwoli firmie Casper na zwiększenie liczby pracowników, rozwój nowych produktów, ponad trzykrotne zwiększenie liczby sklepów oraz rozszerzenie działalności z siedmiu do ponad 20 krajów.

Zebrane pieniądze znają zastosowanie również w budżecie marketingowym. W 2018 roku Casper wydał 106 milionów dolarów na sprzedaż i marketing – około jednej trzeciej swoich przychodów netto w tym roku. W okresie poprzedzającym IPO między styczniem a wrześniem 2019 r. wydatki na marketing wzrosły o 23 proc. do 113,9 mln dolarów.

Wydatki na marketing były skromne w porównaniu z innymi firmami, które próbowały niedawno wejść na giełdę. Peloton wydał 324 mln dolarów przed debiutem giełdowym, podczas gdy WeWork wydał 378,7 mln dolarów w 2019 r., zanim jego oferta nie została wprowadzona na rynek. Raport Caspera opisuje globalną „gospodarkę snu” jako biznes o wartości 432 miliardów dolarów.

Casper pozyskał 355 milionów dolarów od inwestorów, w tym od Lerer Hippeau, New Enterprise Associates, IVP i Target, a ostatnio został wyceniony na 1,1 miliarda dolarów.