Opracowując ranking, analitycy firmy badawczej CB Insights przyjrzeli się ponad 7 tysiącom firm z różnych zakątków świata i rozmaitych branż – od healthtech, przez gaming, aż po rolnictwo. Każdą z nich cechuje jedno: każda zajmuje się sztuczną inteligencją. Niemniej nie był to jedyny czynnik determinujący pozycję w rankingu.
Przedstawiciele CB Insights wzięli pod uwagę również działalność badawczo-rozwojową, potencjał rynkowy, partnerstwa biznesowe, reputację, obecność w mediach, zaangażowanie inwestorów i zespół. W efekcie wytypowali 100 podmiotów, które zdaniem firmy mają największy potencjał. Wśród nich jest polskie Cosmose.
Duzi klienci, wysokie rundy
Powstałe w 2014 roku Cosmose rozwija technologię opartą o AI, która umożliwia dopasowanie reklamy internetowej do zachowań konsumentów w sklepach stacjonarnych. Do tego celu wykorzystuje geolokalizację, która na podstawie sygnału Wi-Fi lokalizuje konsumenta w centrum handlowym z dokładnością do 2 metrów, a następnie na podstawie analizy zachowania podsuwa mu dopasowane reklamy.
Spółka może pochwalić się sporymi sukcesami. Swoje usługi sprzedaje globalnie w Chinach, Hongkongu i Singapurze. Do tego pracuje z największymi markami takimi jak: L’Oreal czy LVMH, a także stale jest na radarze inwestorów, którzy do września 2020 roku wpompowali w Cosmose łącznie 27 mln dolarów. A to plasuje spółkę na 4 miejscu na liście top 10 polskich startupów według total fundingu.