Centralny Dom Technologii podsumowuje 2019 rok

centralny dom technologii podsumowuje 2019 rok
Udostępnij:
Centralny Dom Technologii został powołany do życia w sierpniu 2019 roku przez Fundację Polskiego Funduszu Rozwoju, jako miejsce, gdzie poprzez praktykę promuje się innowacyjny model nauczania. Model, w którym wszyscy, bez względu na wiek, będą mogli kształcić technologiczne (i nie tylko) kompetencje przyszłości.

W CDT prowadzone są zajęcia dla uczniów oraz nauczycieli m.in. według metodologii STEAM – to akronim od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Art i Maths. Uczestnicy zajęć i kursów zgłębiają jednocześnie nauki przyrodnicze, technologie, inżynierię, sztukę i matematykę. I nie tylko od strony zagadnień przedmiotowych, ale uczą się także, jak się uczyć, jak zadawać pytania, ja eksperymentować i tworzyć.

Partnerami Strategicznymi Centralnego Domu Technologii są: Bank Pekao S.A., Comarch S.A., Żabka oraz Chmura Krajowa. Partnerem ścieżki edukacyjnej “Technologia” jest firma Allegro.

CDT nie skupia się na samej edukacji. Poprzez interaktywne wystawy, które zmieniają się co pół roku i wydarzenia społecznościowe, takie jak Meet-upy, szkolenia czy konferencje, wspierana jest polska myśl innowacyjna związana z #EdTech i nie tylko. Jest to ważna cześć misji CDT.

Istnieje niewiele miejsc, które łączą ze sobą edukację dzieci, dorosłych oraz wydarzenia biznesowe. Wierzymy, że drzemie w tym potencjał wymiany inspiracji i umiejętności np. kreatywnych i przedsiębiorczych. Jednocześnie jest to wyzwanie na wielu poziomach. Od przestrzeni, w której obok siebie dzieją się konferencja startupowa i zajęcia z robotyki, aż po budowanie wizerunku miejsca, dostępnego dla tak różnorodnych grup i oferującego program odpowiadający tym wszystkim potrzebom. Stale prowadzimy rozmawiamy z różnymi społecznościami na temat organizacji wspólnych MeetUpów czy warsztaty, tak aby program CDT był zróżnicowany i inspirujący dla publiczności.

Wyzwania 2020

2019 był rokiem, w którym w świecie edukacji zaczęto mówić o potrzebie uczenia kompetencji potrzebnych do rozwiązywania globalnych problemów, ale również takich, które pomagają dobrze się czuć. O technologiach coraz częściej dyskutuje się w kontekście odpowiedzialności i ich przydatności społecznej czy ekologicznej, np. poprzez bardziej zrównoważone procesy produkcji, wykorzystanie materiałów z recyklingu czy większą dbałość o dobrostan (nie tylko cyfrowy) użytkowników.

Rok 2020 będzie te trendy kontynuował i umacniał. Chcemy na te zagadnienia odpowiadać w ramach zajęć w CDT, łącząc edukację technologiczną z wzmacnianiem poczucia, że możemy kształtować i tworzyć rozwiązania, które poprawią nasze życie i otoczenie. To wyzwanie nie tylko dla edukacji formalnej, ale również life-long-learning i edukacji dorosłych.

W CDT trendy edukacyjne traktujemy bardzo uważnie, nie tylko jako coś co warto śledzić, ale co my wszyscy zainteresowani edukacją powinniśmy kształtować. W 2020 chcemy poszerzać grono osób, które w Polsce rozmawiają o nowoczesnej edukacji. Będziemy to robić zarówno poprzez nową wystawę “Aktualizacja systemu. Jak technologia zmienia edukację”, nowe tematy warsztatów, jak i ofertę zajęć dla dorosłych i biznesu. W ten sposób chcemy aktywizować do projektowania przyszłości. Mamy nadzieję, że nie jedna, ale wiele wizji szkoły i edukacji przyszłości będzie można poznać wkraczając w progi CDT.

Będą się odbywać debaty o tym po co się uczymy, ale również o tym, dlaczego edukacja powinna być coraz ważniejsza dla biznesu, nie tylko z perspektywy rekrutacji pracowników. Prowadzimy otwarte cykle MeetUpów o krytycznym podejściu do współczesnych technologii i wiele nowych wydarzeń społecznościowych.

Zależy nam na przyciągnięciu do CDT branży EdTech, która tworzy rozwiązania dla edukacji. Chcemy prezentować polskie osiągnięcia tej branży, ale również pomóc jej testować i doskonalić swoje rozwiązania. Zarówno start-upom jak i dużym firmom, które posiadają już działy innowacji, chcemy pomagać w zrozumieniu tego jak na ich pracę i rozwój będzie mieć wpływ edukacja. Oraz dlaczego i jak one mogą chcieć w edukację inwestować. Wiemy też, że jest to słuszny kierunek. Prognozujemy dalszy i intensywny rozwój tego obszaru.

Autor: Kamil Śliwowski, dyrektor ds. programu edukacyjnego w Centralnym Domu Technologii