Chatbot SentiOne najlepszy na świecie pod względem rozpoznawania intencji

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Chatbot SentiOne najlepszy na świecie pod względem rozpoznawania intencji

Udostępnij:

SentiOne, polski startup specjalizujący się w tworzeniu chatbotów, zajął pierwsze miejsce w światowej tabeli wyników rozumienia języka naturalnego. To efekt ostatniej pracy naukowej SentiOne, która osiągnęła najwyższą dokładność rozpoznawania intencji. Co to oznacza dla branży i biznesu? Technologia wymagana do budowy chatbotów potrafi zrozumieć zamiary i motywacje klientów niemal tak dokładnie, jak ludzie.

Papers with Code to globalny ranking wszystkich badań i prac naukowych na temat uczenia maszynowego, w którym dostawcy chatbotów, programiści NLU i specjaliści od uczenia maszynowego z całego świata konkurują, by osiągnąć najwyższy poziom dokładności rozpoznawania intencji. Ma to na celu stworzenie technologii przypominającej ludzkie umiejętności przetwarzania języka. W czerwcu 2020 ostatnia publikacja zespołu badawczego SentiOne (Model transformatorowo-kapsułkowy do wykrywania intencji, Lew, Obuchowski 2020) zajęła pierwsze miejsce w zakresie wykrywania intencji na zbiorze danych ATIS z dokładnością 0,9889. To nie pierwszy raz, kiedy  startup publikuje swoje wyniki w zakresie głębokiego nauczania i rozpoznawania intencji. W lutym 2020 została zaprezentowana praca naukowa na największej konferencji na temat sztucznej inteligencji – 33. Konferencji AAAI 2020 w Nowym Jorku – i została wybrana jako jedna z 20 najlepszych w swojej kategorii.

– Nasz zespół AI opracował model, którego skuteczność w tym zadaniu przewyższa wcześniej istniejące rozwiązania, co zostało pokazane m.in. na znanym zbiorze ATIS. Rozwiązanie opiera się na sieci neuronowej typu Transformer, która w ostatnich czasach święci triumfy w zagadnieniach z dziedziny uczenia maszynowego. Rozwinęliśmy to podejście w celu uzyskania lepszych rezultatów poprzez połączenie jej z tzw. sieciami kapsułowymi, znanymi do tej pory głównie z zastosowania w dziedzinie rozpoznawania obrazu – mówi Michał Lew, Head of AI odpowiedzialny za projekt.

Rozpoznanie intencji jest kluczem do sukcesu każdego chatbota. Jest to proces rozumienia znaczenia oddzielnych słów, wyrażeń i zdań w kontekście danego dialogu i możliwych procesów obsługiwanych przez takiego zautomatyzowanego asystenta. Przykładowo, dobry chatbot obsługujący klientów bankowych powinien rozumieć typowe wyrażenia, takie jak „Sprawdź saldo na moim rachunku bieżącym”, a także to samo zdanie wypowiedziane w języku potocznym „Ile mam pieniędzy na koncie?”. Innymi słowy chatboty i  ich algorytm rozumienia języka naturalnego i zdolność rozpoznawania intencji klientów.

– Sztuczna inteligencja nie zastąpi ludzi, ponieważ istnieje po to, by nam pomagać. O ile nie nastąpi gigantyczny skok technologiczny wprost z science fiction, nawet najnowocześniejsza dostępna technologia nigdy nie zastąpi człowieka. Najlepsze wyniki są wtedy gdy sztuczna inteligencja i ludzie pracują razem. Procesy, które najlepiej nadają się do automatyzacji AI to te, które z ludzkiej perspektywy są po prostu żmudne i powtarzalne. Należy zauważyć, że nie wszystkie procesy mogą być skutecznie obsługiwane przez chatboty. Jeśli realizacja zadania wymaga podejmowania decyzji w oparciu o wiedzę ekspercką lub wymaga kreatywności lub empatii – człowiek pozostanie najlepszym rozwiązaniem – dodaje Ewa Stachowiak, Head of Marketing w SentiOne