Dzięki nim konsumenci będą mogli realizować transakcje, zarządzać finansami oraz dokonywać zakupów przy użyciu czatów i komunikatorów internetowych czy SMS-ów.
Jak wynika z badań agencji Gartner, do końca 2016 r. prawie 2 miliardy transakcji sprzedaży online zostaną przeprowadzone z pomocą mobilnych, automatycznych asystentów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Mastercard opracuje boty dla swoich partnerów (akceptantów płatności i banków), które pozwolą im na komunikację z konsumentami przy użyciu czatów i komunikatorów internetowych. Taki bot umożliwi przeprowadzenie rzeczywistego dialogu z klientem, zapewni mu spersonalizowaną i bezproblemową obsługę, a także będzie mógł oferować dostosowane do kontekstu oferty, w tym zniżki czy inne bonusy.
– Jesteśmy przekonani, że oparta na sztucznej inteligencji konwersacja pomiędzy firmą a jej klientem może zapewnić lepszą obsługę w tych miejscach i na tych platformach, które już teraz cieszą się zainteresowaniem – powiedziała Kiki Del Valle, wiceprezes ds. programu Commerce for Every Device w Mastercard. – Nasze laboratoria już od jakiegoś czasu testują możliwości integracji kluczowych produktów i usług Mastercard z różnymi platformami komunikacji z konsumentami. Obecnie wchodzimy w nową fazę testów, w ramach której opracowujemy boty zdolne do rozmowy, w naturalny sposób włączające się do codziennego życia konsumentów. Rozwiązanie takie ułatwi naszym partnerom wprowadzenie bardziej konwersacyjnego podejścia do obsługi klienta – dodaje.
Bot Mastercard dla banków
Bot Mastercard dla banków umożliwi rozszerzenie usług Mastercard na nowe platformy komunikacji elektronicznej, co ułatwi konsumentom dostęp do informacji i podejmowanie codziennych decyzji finansowych. W fazie pilotażowej Mastercard współpracuje z firmą Kasisto, która opracowuje rozwiązania w postaci wirtualnych pomocników i inteligentne boty dla branży usług finansowych i jest uczestnikiem programu akceleracyjnego Mastercard Start Path Global.
Bot Mastercard jest oparty na platformie sztucznej inteligencji KAI Banking, która umożliwia prowadzenie naturalnej rozmowy oraz dysponuje dogłębną wiedzą w dziedzinie usług finansowych. Bot pozwoli na realizację zleceń klientów i rozwiązywanie problemów w czasie rozmowy, przy użyciu platform, takich jak Facebook Messenger czy SMS. Umożliwi to instytucjom finansowym stworzenie zupełnie nowego modelu obsługi klienta, która będzie równie łatwa i naturalna, jak wysyłanie SMS-ów. Już na początku przyszłego roku konsumenci w USA będą mogli zadawać botowi pytania dotyczące stanu konta, historii zakupów, monitorowania wydatków i korzyści dla posiadaczy kart Mastercard, a także otrzymywać tzw. oferty kontekstowe (w ramach integracji z platformą Mastercard Priceless) oraz uzyskiwać pomoc z zakresu wiedzy finansowej.
Bot Mastercard dla branży handlowej
Bot Mastercard dla sprzedawców pozwala konsumentom na dokonywanie zakupów za pomocą komunikatorów oraz realizowanie cyfrowych płatności przy użyciu rozwiązania Masterpass. Bot, opracowany przez laboratoria Mastercard, umożliwia konsumentom prowadzenie naturalnej konwersacji ze sprzedawcą i sfinalizowanie transakcji bez potrzeby sięgania po portfel, otwierania aplikacji zakupowej czy stania w kolejce. Bot może obsługiwać różne segmenty handlu i usług — od linii lotniczych po sprzedaż detaliczną. Działa on na różnych platformach komunikacji z konsumentami, dzięki czemu zapewnia sprawniejszą obsługę transakcji handlowych niż kiedykolwiek dotąd.
W celu przyspieszenia rozwoju tego nowego modelu obsługi transakcji handlowych, Mastercard planuje udostępnienie jeszcze w tym roku otwartego, eksperymentalnego interfejsu Bot Commerce API na platformie Mastercard Developers.