Na ratunek przebodźcowanemu mózgowi
Portal wspiera szeroko pojęte dziennikarstwo psychoaktywne, analizując substancje psychoaktywne (m.in. używki, leki, suplementy i psychodeliki), technologie cyfrowe oraz różne praktyki dotyczące redukcji stresu, usprawniania funkcji poznawczych, polepszania nastroju czy poprawy jakości snu. Treści portalowe przygotowują, konsultują, weryfikują i redagują specjaliści w swoich dziedzinach, m.in. dr Urszula Kozłowska, Maciej Lorenc, dr Paulina Mozolewska i dr Maciej Zając. High Culture powstał z inicjatywy Krzysztofa Kornasa, specjalisty w zakresie komunikacji naukowo-technicznej, doktoranta Uniwersytetu SWPS w Warszawie i doświadczonego kuratora Festiwalu Przemiany w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
– Najważniejsze są dla nas mocne fundamenty naukowe, komunikacyjne i etyczne, gwarantujące jakość i transparentność. Jesteśmy przewodnikiem na drodze od konsensusu naukowego, który opisuje rzeczywistość, do konsensusu politycznego, który w obszarze prawno-regulacyjnym tworzy zasady zbiorowego funkcjonowania – podkreśla Krzysztof Kornas.
Misją High Culture jest edukacja oraz kształtowanie dojrzałej kultury psychoaktywnej obejmującej wszelkie bezpieczne i skuteczne sposoby korzystnego wpływania na zdrowie mózgu i psychiki. W dobie technologicznego przebodźcowania, wypalenia zawodowego, globalnego kryzysu zdrowia psychicznego i epidemii samotności zarządzanie wpływem substancji i technologii na kondycję psychiczną jest w opinii twórców serwisu wyjątkowo ważne.
Grono specjalistów w zespole
Działalności dziennikarskiej i edukacyjnej High Culture towarzyszą prace badawczo-rozwojowe, we współpracy z naukowcami i przy wsparciu foodtech.ac – pierwszego w Polsce i największego w obszarze CEE akceleratora start-upów z branży technologii żywnościowych. Prace te mają na celu stworzenie produktów o właściwościach prokognitywnych, psychoaktywnych i prozdrowotnych, opartych na badaniach naukowych.
– Chętnie wspieramy projekty, które w wartościowy sposób łączą naukę i biznes – dodają Michał Piosik i Piotr Grabowski z foodtech.ac i funduszu AC/VC Foodtech Impact Fund, którzy wcześniej zainwestowali w takie start-upy jak Listny Cud (miejskie farmy wertykalne), Roślinny Qurczak (roślinna alternatywa mięsa drobiowego) czy Rebread (rozwiązujący problem marnowania chleba).
Inwestorskie wsparcie
Wśród pierwszych inwestorów w High Culture jest także fundusz WP2 Investments. Jednym z trzech filarów jego portfolio, poza obszarem spółek fintechowych oraz związanych z zieloną energią, jest grupa spółek impaktowo-technologicznych związanych z szeroko pojętymi tematami zdrowia i edukacji. To takie inicjatywy jak platforma zdrowia psychicznego Wellbee, Centrum Medycyny Konopnej, biotechnologiczne NaturalAntibody, edutechowe NUADU czy też Suplement.io.
– Wierzymy w rozwój projektów silnie impaktowych, poprawiających jakość życia, przede wszystkim psychicznego. Kluczem jest profesjonalna i powszechnie dostępna edukacja. Widzimy dużą rolę inicjatyw takich jak High Culture, które obok edukacji mogą też inspirować biznes oraz tworzyć i dystrybuować produkty uzupełniające edukację w praktyczny sposób. Na rynku amerykańskim i innych rynkach zachodnich projekty związane np. z wykorzystaniem psylocybiny w terapiach zdrowia psychicznego pokazują naukowy i inwestorski potencjał tego rynku. Ten trend dociera do Europy i chcemy być w grupie pionierów rozwijających go na rodzimym rynku – wyjaśnia młodszy z dwóch Wojtków Pysiewiczów, założycieli WP2 Investments.