Badanie pokazuje, że pracownicy coraz częściej oczekują od swoich pracodawców działań powodujących rozwiązywanie istotnych problemów związanych ze społeczeństwem i jego bolączkami.
Okazuje się, że 74% ankietowanych uważa, że rozwiązania, jakie firma otrzymuje dzięki nowoczesnym technologiom i automatyzacji procesów, powinny móc zapewnić pracownikom większą równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym. Poza tym 63% pytanych chce, by zyski firmy pochodzące z automatyzacji były reinwestowane w społeczności, w których funkcjonują.
Pracownicy nie wierzą w pozytywne intencje pracodawców
Natomiast 65% osób chciałoby, żeby pracodawcy aktywnie uczestniczyli w rozwiązywaniu takich globalnych problemów, jak zmiany klimatyczne lub nierówność społeczna. I co najbardziej zaskakujące, aż 28% badanych deklaruje, że zgodziłoby się na obniżenie swojej pensji o 10%, przy założeniu, że przedsiębiorstwo, w którym pracują uczestniczy w niwelowaniu kłopotów społecznych. Jednocześnie pracownicy nie wierzą w pozytywne intencje przedsiębiorców w tych kwestiach i uważają, że szefowie wykorzystają nowoczesne technologie, by zautomatyzować pracę, co prowadzi do zwiększenia zysków i redukcję miejsc pracy.
David Mills, CEO w Ricoh Europe, uważa, że chmura obliczeniowa, sztuczna inteligencja i robotyka to tylko niektóre rozwiązania technologiczne, które będą rewolucjonizować sposób, w jaki pracujemy w ciągu najbliższych 10 lat. Dodaje również, że technologia powinna wspierać człowieka w codziennej pracy, a nie go zastępować.
Kto jest odpowiedzialny za pomoc społeczeństwu?
Ponadto Mill dodał, że współpraca i zasady zrównoważonego rozwoju stanowią główne punkty, wokół których powinien być skoncentrowany współczesny biznes. Pracownicy chcą być związani z firmami, które dają dobry przykład i inicjują pozytywne zmiany w swoim otoczeniu. Współpraca jest absolutnie najważniejszym warunkiem, by móc tego dokonać. Wszystkie firmy powinny być społecznie odpowiedzialne. Organizacje non-profit i administracja rządowa nie mogą być jedynymi instytucjami walczącymi z problemami społecznymi. Skorzystają te firmy, które w umiejętny sposób zaczną dzielić się swoimi zyskami z tymi, którzy rzeczywiście tego potrzebują.