Oprogramowaniem, które pomaga nad tym chaosem zapanować jest CRM. Historię rozmów na czacie, korespondencję, proces sprzedaży można śledzić i prowadzić z jego poziomu. Podobnie jest z telefonem – kluczowym kanałem komunikacji B2B. W centrum uwagi jest klient i jego aktywność, a nie osobne grupy danych z poszczególnych kanałów.
Za komunikację pomiędzy centralą VoIP a systemem CRM odpowiadają styki API tej pierwszej. W dużym uproszczeniu, umożliwiają one komunikację na poziomie interfejsu CRM i widoczności danych o połączeniach w nim. Daje to wiele korzyści – dużych i małych. Istotnych nawet dla rozpoczynającego działalność startupu.
1. Dane o połączeniach są widoczne w CRM
Najmniej widowiskowa część, ale faktycznie najważniejsza. Historia połączeń (zależnie od dostępnych funkcji – np. z nagranymi rozmowami i / lub automatycznymi transkryptami) wraz z ich oznakowaniem tagami (sukces / porażka etc.) i komentarzami będą widoczne w interfejsie CRM. Wymiarów danych może być wiele zależnie od konkretnego wdrożenia, ale główna idea pozostaje ta sama – umożliwienie kompleksowej oceny historii relacji z danym klientem.
2. Pracownik może dzwonić do klientów z poziomu interfejsu CRM.
Nie ma przy tym znaczenia czy pracuje na programie komputerowym softphone, telefonie biurkowym czy z aplikacją mobilną na smartfonie – centrala rozpocznie dzwonienie z dowolnego terminala, do którego jest przypisane konto VoIP połączone z CRM. To funkcja z grupy „mała, ale znacznie zwiększa ergonomię pracy”.
3. CRM automatycznie pokaże pracownikowi profil klienta w systemie przy połączeniu
Połączenie przychodzące automatycznie wywoła odpowiednią kartę w systemie i pracownik zyska czas na przygotowanie się do rozmowy. Połączenia od nieznanych numerów będą mogły od razu zostać dodane jako nowe kontakty albo przypisane do istniejących.
Systemy CRM i centrale VoIP są dostępne nawet dla niewielkich firm – dzięki modelowi chmurowemu (SaaS – software as a service). Coraz więcej działów sprzedaży (i obsługi klienta) funkcjonuje jako contact center – nawet jeżeli liczą tylko kilka osób. Wyposażone w systemy VoIP z funkcjami kolejkowania (ACD), syntezą mowy i mnóstwem funkcji wspierających, a także zintegrowane z CRM – osiągają znacznie lepsze wyniki niż nawet większy zespół, ale bez tych narzędzi.
Datera da Twojemu startupowi wszystko, co potrzebne, aby odbierać lepiej i taniej. To wirtualna centrala VoIP Call-eX Cloud zintegrowana z CRM (Livespace i Baselne), z dedykowanym systemem raportowym, zaawansowanymi funkcjami kolejkowania połączeń (ACD) dla infolinii i narzędziami pracy agentów contact center – w cenie odpowiedniej dla startupu. Systemy Datera są zintegrowane z usługą analityczną Lead360, która pozwala badać źródła konwersji telefonicznych: online & offline. Dzięki niej dowiemy się, czy klienci znaleźli numer do sprzedaży przez firmową witrynę, wizytówkę zostawioną na targach, reklamę prasową czy też kampanię Google Ads. Razem, to pełny pakiet dla małej firmy, która poważnie myśli o sprzedawaniu przez telefon.
Artykuł powstał we współpracy z Datera.