Co przeszkadza founderom w HRze? Premiera raportu HR Hints o wyzwaniach CEO w obszarze ludzkim

Dodane:

Informacja prasowa Informacja prasowa

Co przeszkadza founderom w HRze? Premiera raportu HR Hints o wyzwaniach CEO w obszarze ludzkim

Udostępnij:

Według danych opublikowanych przez HR Hints, 100% założycieli i CEO rozwijających się firm deklaruje, że nie chce zajmować się obszarem ludzkim. Równocześnie, 100% twierdzi, że jest to niezwykle ważny obszar w ich firmach. Zespół HR Hints przez ponad rok zbierał dane i opinie, a zwieńczeniem badania było przeprowadzenie pogłębionych wywiadów z ponad 50. founderami, CEO i członkami zarządów startupów i rozwijających się firm.

HR Hints zbadało zagadnienia i zebrało wnioski na temat:

  • Co jest największym wyzwaniem liderów, jeśli chodzi budowanie i zarządzanie zespołami?
  • Z czym się zmagają w tzw. obszarze ludzkim?
  • Czego potrzebują od HR-u i dlaczego czasem tak trudno jest im to uzyskać?
  • Czy odpowiedzią może być AI lub inna technologia?

Brak czasu, komunikacja i brak zaufania do AI

Główne wnioski z badania dotyczą wyzwań związanych m.in. z brakiem czasu oraz kompetencji do zajmowania się obszarem ludzkim, komunikacją z zespołem i rolą AI i innych nowych technologii w HRze.

Aż 100% badanych twierdzi, że nie chce zajmować się tym obszarem ze względu na brak czasu na rozwiązywanie skomplikowanych kwestii, jakie najczęściej występują w obszarze ludzkim oraz brak kompetencji. Uważają, że aby zajmować się HRem, trzeba mieć wysoko rozwinięte kompetencje “miękkie” i wiedzę psychologiczną. Jednocześnie, 100% badanych przyznało, że ten obszar jest niezwykle ważny w ich firmach.

51% respondentów stwierdziło, że komunikacja z zespołem to jedno z największych wyzwań, z jakimi się mierzą – zarówno na poziomie indywidualnym np. dawanie feedbacku, jak i organizacyjnym np. komunikowanie zmian.

Okazuje się, że decydenci w rozwijających się firmach, które najczęściej są firmami technologicznymi nie ufają AI jako narzędziu, który mógłby wesprzeć ich w obszarze ludzkim. Tylko 12% respondentów twierdzi, że zaufałoby AI lub aplikacji. Badani uważają, że kontekst jest zbyt indywidualny, a obszar ludzi zbyt wrażliwy, aby oddać go w ręce AI.

„Miałem problem, ale już go nie ma” – czyli czego founderzy oczekują od HRu?

Respondenci zgodnie twierdzili, że dobre rozwiązania dotyczące obszaru ludzkiego powinny być szybkie, jasne i niewidoczne. Chcieliby natychmiastowej reakcji na problem – sytuacji, w ktorej kwestia wymagająca naprawy została rozwiązana bez wpływu na organizację – „miałem problem, ale już go nie ma”.

Główne wnioski z badania zaprezentowano w formie nagrania.

Rozwiązanie: HR Hints Platform for Leaders

Podczas premiery wniosków z badań, Róża Szafranek i Marek Podskarbi ogłosili również nowy produktów dla liderów: HR Hints Platform for Leaders, którzy zespół HR Hints stworzył w odpowiedzi na potrzeby i feedback badanych founderów.

Celem platformy jest danie liderom dostępu do networkingu, szybkiego rozwiązywania wyzwań związanych z ludźmi oraz rozwoju w ich decyzyjnych i trudnych rolach. HR Hints uruchomił właśnie zapisy do platformy.

***
To już trzeci raport HR Hints, który dotyka wyzwań założycieli i pracowników startupów oraz szybko rozwijających się firm. Poprzednie to “Mental health founderów i pracowników startupów” (2022) oraz “Wyzwania HRowe w startupach” (2021).