Głównym celem GREENHOUSE jest stworzenie środowiska biznesowego, w którym pomysły na innowacyjne rozwiązania IT mogą się rozwijać. Działająca na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, inicjatywa ta skierowana jest przede wszystkim do startupów, których technologie (lub gotowe produkty IT) mogą znaleźć zastosowanie w takich sektorach jak finanse, ubezpieczenia, handel detaliczny, turystyka, paliwa & gaz, czy FMCG.
Co zyskają startupy?
Startupy, które staną się częścią inicjatywy GREENHOUSE, poza pieniędzmi otrzymają wsparcie biznesowe, administracyjne, prawne i marketingowe, jak i dostęp do międzynarodowej sieci sprzedaży firmy Comarch (co pomoże przy wprowadzaniu produktów na rynek), przestrzeni biurowej w wybranych lokalizacjach w Polsce oraz do infrastruktury IT firmy (chmura, hosting, usługi data center). Startupy otrzymają również możliwość kontaktu z obecnymi klientami firmy Comarch.
Czas pojedynczej inwestycji wyniesie od 1 do 3 lat. W tym okresie twórcy danego startupu pozostaną jego współwłaścicielami.
Comarch inwestuje w HealthTech
Comarch, globalny dostawca biznesowych rozwiązań IT, rozwija technologię z obszaru telemedycyny od 2016 r. W ubiegłym roku światło dzienne ujrzał CareMate – wirtualny opiekun dla seniorów. Aplikacja CareMate tworzona jest od początku 2019 r., będąc „mniejszą” wersją Platformy e-Care, działającej od 2013 roku, dedykowaną dla użytkowników indywidualnych, zamiast dla personelu medycznego.
Mobilna aplikacja Comarch CareMate w połączeniu ze zintegrowanym urządzeniem Comarch WristBand tworzy rozwiązanie dedykowane osobom starszym, niesamodzielnym, przewlekle chorym, a także dzieciom przemieszczającym się bez opieki rodziców, potrzebującym stałego monitoringu.
Comarch WristBand wraz z Platformą e-Care służy także do zdalnego monitorowania czynności życiowych pracowników m.in. dużych zakładów przemysłowych, wykonujących prace w niebezpiecznych warunkach.
CareMate nie jest pierwszym urządzeniem zdalnej opieki medycznej, które oferuje Comarch. W lipcu ubiegłego roku spółka we współpracy z AXA wprowadziła na rynek bransoletki ratujące życie. Urządzenie monitoruje parametry życiowe przez całą dobę i jest wyposażone w system geolokalizacji. Dzięki temu ratownicy medyczni w czasie rzeczywistym mogą nadzorować swoich pacjentów.
Jeśli system wykryje jakiekolwiek nieprawidłowości, personel medyczny jest o tym informowany i w razie potrzeby może: skontaktować się z użytkownikiem lub wysłać do niego pogotowie ratunkowe. Pacjent ma możliwość wezwania pomocy używając jednego przycisku. Urządzenie oraz usługę można kupić w ramach ubezpieczenia na życie „Puls życia z opaską monitorującą”, które znajduje się w ofercie AXA.