Zonifero działa na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku technologii wspierających pracowników w adaptacji do pracy hybrydowej. Wśród klientów Zonifero znajdują się liderzy rynku nieruchomości komercyjnych (Echo Investment, Cavatina Holding, Skanska), klienci z branży FMCG (Żabka, Avon) oraz wydawcy ogólnopolskich mediów (Wirtualna Polska), a także przedstawiciele sektora bankowego (AionBank). Spółka realizowała wdrożenia nie tylko w Polsce, ale również w Singapurze, we Francji, na Węgrzech, w Czechach i Belgii.
– Jako startup przeszliśmy najtrudniejszą weryfikację, jaką jest realizacja zleceń u różnorodnych klientów będących liderami w swoich obszarach działalności. Dziś z naszej aplikacji codziennie korzysta ponad 20 tysięcy osób. Teraz przyszedł czas na skalowanie naszego pomysłu poprzez rozwój aplikacji w modelu self-service SaaS, który pozwoli nam szybciej wdrażać rozwiązanie u klienta niezależnie od jego lokalizacji – mówi Jacek Ratajczak CEO Zonifero.
Aplikacja opracowana przez zespół Zonifero pozwala pracownikom na zarezerwowanie tak zwanego gorącego biurka (hot-desk), sali konferencyjnej czy miejsca parkingowego. Wszystko to z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, tak ważnych w czasach postpandemicznych. Dla zarządców budynków Zonifero może być wsparciem w optymalizacji kosztów m.in. energii elektrycznej czy ogrzewania. Aplikacja podnosi atrakcyjność nieruchomości, ponieważ dzięki zastosowaniu technologii opracowanej przez startup zwykły budynek staje się smart biurowcem.
Szacuje się, że wartość rynku IT w nieruchomościach w 2021 r. wyniesie 2,5 miliarda dolarów, a w latach 2017-2023 CAGR (skumulowana roczna stopa wzrostu) sięgnie 15,4%.
W ostatnim czasie firma podpisała dwa duże kontrakty. Umowa z czołowym polskim deweloperem z zakresu nieruchomości komercyjnych spółką Cavatina Holding dotyczy wdrożenia w 17 biurowcach. Cavatina wdraża rozwiązanie Zonifero pod własną marką Integral by Cavatina oraz dystrybuuje je wśród swoich najemców. Drugi kontrakt zawarty został z liderem rynku telekomunikacyjnego Netia. Polega on na sprzedaży rozwiązań Zonifero pod marką Netia Smart Building.
Akcje spółki będzie można nabyć za pośrednictwem nowej platformy crowdfundingowej StockAmbit, sprofilowanej na pozyskanie kapitału od inwestorów zainteresowanych spółkami technologicznymi. Największym akcjonariuszem StockAmbitjest notowana na NewConnect technologiczna grupa kapitałowa TenderHut.